Autor |
Wiadomość |
Użytkownik
Dołączył(a): 14 sty 2014 20:41:53 Posty: 21
eCzytnik: kobo aura hd
|
Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywnie
W styczniu 2014 kupiłem Kobo Aura Hd. Wiadomo, poczatkowo radoch i zadwolenie, później jakieś zawiechy. Przez ostatnie miesiące był spokój. No i w sobotę padł - obraz obrócił sie 180 stopni, po próbie prostego resetu - biały ekran i koniec. Przy podłączeniu do ładowania biały kilka razy miga. NIdgy nie upadł, nigdy nie był zamoczony. No ale przecież można naprawić gwarancyjnie albo pogwarancyjnie. Złośliwość losu - kupiony 9 stycznia, padł w lutym roku nastęnego - gwarancja 12 miesięcy. Dobra, dobra - pogwarancyjnie zapłacę i zrobią. NIestety pogwarancyjnie także nie zrobią i nikt tego nie robi w Polsce. Telefony : 1 konsultant w R: "...aaa gwarancja minęła...a to nie. ...nie wiem... nie znam się...jestem zarobiony... nie wiemy gdzie to można zrobić..." 2 konsultant w R, kilka minut później: "... gwarancja minęła...my nie...tylko servis w Niemczech, ale po gwarancji oni też nie...ale niech Pan spróbuje w zaprzyjaźninej firmie XXX" Firma XXX : " My się egzotyką nie zajmujemy"
W necie oczywiście nic. Infantylnie myślałem, że KObo... marka...firma...Redcoon...renoma. A tak naprawdę można to sobie wsadzić w d...ę. Po zakupie nikt nie wspomniał, że można wykupić przedłużenie gwarancji. Jakoże jestem dużym chłopcem, zbieram różne zabawki. W głowie mi się nie mieści, że może być jakiś produkt bez wsparacia pogwarancyjnego. Trochę szkoda pieprznąć siedmioma stówami o ścianę.
W przyszłości z pewnością już żadne Kobo, jeżeli tego nie da sie reanimować. I nic z Redcoon-u. CZy ma ktoś może namiary na miejsce, gdzie zrobią Kobo Aurę HD?
pozdr. serdecznie
|
23 lut 2015 16:09:14 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 30 sty 2013 0:26:31 Posty: 3
|
Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn
Szkoda, że takie rewelacje o redcoonie poznaję po zakupie Aury H2O...
A co do samego czytnika to nie wiem gdzie go naprawiają, ale pewnie daleko za granicą. Zatem pewnie sam musisz coś z nim pokombinować.
Podłączony do komputera reaguje? Możesz na niego coś zgrać?
|
23 lut 2015 16:31:44 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 14 sty 2014 20:41:53 Posty: 21
eCzytnik: kobo aura hd
|
Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn
Po podłączeniu do kompa żadnej reakcji - zapala się na moment biała dioda. Jeżeli próbowałem zrobić miękki reset, ekran dwa razy przyciemniał. To wszystko.
|
23 lut 2015 16:36:06 |
|
|
Mod
Dołączył(a): 24 lis 2012 18:06:02 Posty: 766
eCzytnik: PB622
|
Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn
wiking10, ja na Twoim miejscu zgłosiłbym się po poradę (np. tu znajdziesz kontakty: http://www.uokik.gov.pl/problemy.php?problem=68), ponieważ poza gwarancją, Redcoona powinna też obowiązywać 2-letnia rękojmia (obowiązuje w całej EU a nie tylko w Polsce). Popytaj, powalcz - niewykluczone, że uda Ci się wygrać.
|
23 lut 2015 16:46:48 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 30 sty 2013 0:26:31 Posty: 3
|
Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn
No to chyba jest jego koniec.
O reakcję komputer pytałem, bo mógłbyś zgrać na niego firmware i niby automatycznie by go zainstalował... Możesz jeszcze na komputerze zainstalować kobo desktop i sprawdzić czy tam wykryje jakiś ereader.
Skoro czytnik sam padł, to może też sam zmartwychwstanie. Czasami miałem tak z elektroniką. Nie działała, zostawiłem ją na kilka dni i później było spoko, a przynajmniej przez jakiś czas.
|
23 lut 2015 16:47:50 |
|
|
SwiatCzytnikow.pl
Dołączył(a): 14 sie 2010 11:00:21 Posty: 1873
eCzytnik: kindle, onyx, nook, kobo, pb, ipad
|
Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn
Kobo - marka. Owszem, ale nie sprzedają i nie wspierają czytników w Polsce. Redcoon? No firma, są na towar klienci, to sprzeda czytnik nie wspierany w Polsce.
Inna sprawa, że z pogwarancyjnym naprawieniem jakiegokolwiek czytnika można mieć problemy, bo wymiana ekranu czy płyty głównej to są kwoty zbliżające się do cen nowego.
_________________ http://swiatczytnikow.pl (dawniej: Świat Kindle) http://ebooki.swiatczytnikow.pl - (prawie) wszystkie polskie e-booki w jednym miejscu, czyli porównywarka ofert księgarni.
|
23 lut 2015 16:47:52 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 14 sty 2014 20:41:53 Posty: 21
eCzytnik: kobo aura hd
|
Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn
Dziekuję za zainteresowanie. Gdybym rozwalił fizycznie, pretensje miałbym do siebie. A tak to jestem lekko poirytowany. Spróbuję ruszyć temat z rękojmnią. Łudzę się jeszcze, że jak do każdeg gadżetu, tak i do tego są juz magicy spoza oficjalnej struktury. Może ktoś zna takiego. pozdr.
|
23 lut 2015 17:04:43 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 24 sty 2015 16:48:52 Posty: 16
|
Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn
W zakresie umów zawartych przed 25 grudnia 2014 r. stosuje się Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141 poz. 1176). Powołując się na art. 8 ust. 1 zażądaj wymiany towaru na nowy. Gwarancja Cię nie interesuje, to osobne uprawnienie. Odeślij towar oraz pismo podpisane własnoręcznym podpisem (list polecony, najlepiej zwrotka, a jeszcze lepiej żeby na zwrotce i potwierdzeniu nadania pisało niezgodność towaru z umową plus niesprawny towar) i czekaj na rezultat. Mają 14 dni na ustosunkowanie się od momentu otrzymania pisma, nie musisz im o tym przypominać (terminy działają na Twoją korzyść). Przed wysłaniem zrób zdjęcie towaru z każdej strony. Powodzenia:)
Ostatnio edytowano 23 lut 2015 21:07:58 przez Papachris, łącznie edytowano 2 razy
|
23 lut 2015 19:54:03 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 14 sty 2014 20:41:53 Posty: 21
eCzytnik: kobo aura hd
|
Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn
Dzięki Papachris. Coś jest na rzeczy. Zadzwoniłem do innego sprzedawcy Kobo z zapytaniem, co po 12 miesiącach gwarancji? Odpowiedź: "Ma Pan jeszcze 12 miesięcy rękojmi" Ja: "Nie rozumiem" O: "Przysyła Pan do nas. Nasz serwis zajmuje się czytnikiem".
...czyli sprzedawca dowolnie ustala sobie rękojmię - jej w ogóle zaistnienie, zasady, czas trwania?
pozdr.
|
23 lut 2015 21:00:55 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 24 sty 2015 16:48:52 Posty: 16
|
Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn
W żadnym razie. Niezgodność towaru z umową jest uprawnieniem wynikającym ze wskazanej Ustawy. Istnieje możliwość skrócenia okresu odpowiedzialności sprzedawcy do 1 roku, ale tylko wtedy, gdy sprzedawana rzecz jest używana i zostało to jasno określone. W każdym innym przypadku dwa lata. Poza tym dwa założenia: 1) jesteś konsumentem 2) nabyłeś towar od przedsiębiorcy. Rozumiem jednak, że kupiłeś czytnik na siebie a nie na działalność gospodarczą. Jak kupiłeś na firmę, to inne przepisy.
Ostatnio edytowano 23 lut 2015 21:26:39 przez Papachris, łącznie edytowano 1 raz
|
23 lut 2015 21:15:19 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 05 lip 2012 11:53:07 Posty: 469
eCzytnik: Nook ST, PB 613
|
Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn
wiking10, To troszkę inaczej. Sprzedawca, czy producent do tej pory dowolnie ustalał sobie gwarancję ( mogło jej w ogóle nie być). Przy sprzedaży przez firmę towaru dla osoby fizycznej nie ma zastosowania rękojmia, a przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, gdzie okres "ochronny" dla towaru jest 2 lata, ale tylko przez pierwsze pół roku przyjmuje się, ze wada występująca w tym okresie to wada fabryczna. Po tym okresie na użytkowniku ciąży odpowiedzialność udowodniania tego.
W/g nowych przepisów ( ale Ciebie nie dotyczących) niezgodność towaru z umową w/g przywoływanej wyżej ustawy zastępuje 2 letnia rękojmia.
Mam nadzieję, że nic nie pomieszałem, bo piszę z głowy.
|
23 lut 2015 21:22:25 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 24 sty 2015 16:48:52 Posty: 16
|
Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn
W sumie to oświadczenie gwarancyjne dalej jest dobrowolne, tylko nieco bardziej uregulowane. Gwarancja i niezgodność towaru z umową to dwie różne rzeczy. Należy je rozróżniać.
|
23 lut 2015 21:55:27 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 14 sty 2014 20:41:53 Posty: 21
eCzytnik: kobo aura hd
|
Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn
Czyli podsumowując, kupiłem na siebie a nie firmę i w tym momencie zostaję z felernym Kobo i nic nie mogę zrobić?
|
23 lut 2015 22:11:52 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 24 sty 2015 16:48:52 Posty: 16
|
Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn
Nie. Powinieneś skorzystać z niezgodności towaru z umową zgodnie z tym co napisałem Ci powyżej. To odrębne uprawnienie wynikające z Ustawy. To, że nie masz gwarancji w ogóle Cię nie interesuje, ponieważ z niej nie korzystasz. Masz podstawowe rzeczy opisane wyżej, a wzory reklamacji na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141 poz. 1176) znajdziesz w Internecie.
Pozostaje Ci złożyć reklamację i zobaczyć jak się sprawa potoczy.
|
23 lut 2015 22:27:17 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 14 sty 2014 20:41:53 Posty: 21
eCzytnik: kobo aura hd
|
Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn
Wielkie dzięki za podpowiedź. Jutro jeszcze lecę do rzecznika konsumentów - pomoże sformułować pismo, może pozdr. serdecznie
|
23 lut 2015 22:29:43 |
|
|