dziwna ankieta, o gustach sie nie dyskutuje, ale tak czy siak przedstawianie takich marek ze soba jest troche nie do konca konsekwentne. Jezeli porownujemy Niemieckie samochody, to czemu nie ma tam załózmy Forda, Opla czy Porshe ?
Jezeli porownujemy klasy samochodow (po markach widac ze glownie limuzyny) to jaki jest sens zestawiania z nimi VW ? moim zdaniem powinien go zastapic Lexus, ktory dopiero rozpoczyna rywalizacje z tymi markami na naszym rynku, a juz cieszy sie nie malym zainteresowaniem.
Jak to sie mowi: Japońska precyzja, lub niemiecka technologia. Takie samochody sa rozpatrywane glownie. Japończyki sa genialne, do czasu az cos zacznie sie w nich sypać, po tym najlepiej pozbyc sie auta bo trzeba wszystko pokolei wymieniac. Niemieckie furmanki sa znacznie trwalsze / byly znacznie trwalsze i przebiegi rzedzu 500 tys nie robily na nich wrazenia ... w czasach kiedy 300 000 to max dla innych producentow. Teraz to sie zmienilo, vw wprowadzil aluminiowe wielowahaczowe zawieszennie ktore daje lepszy komfort ale na naszych drogach sypie sie po 20 tys km... podobne dzialaine jest u audi, chcialbym miec A3 MTM ale niestety nie stac mnie jeszcze :] niemieckie auta z konca lat 90' mialy problemy z elektryka a silniki (VW) zyja tylko dzieki turbinom, ktore zyja przy dbaniu ok 150- 200 tys jednak trzeba o nie sie naprawde troszczyc.
Francuzi - renaulat, citroen, peugeot - samochodziki ktore jednycha zachwyacaja a w innych wzbudzaja odrzucenie, nie jestem fanem ich motoryzacji (szczegolnie renaulat, ktrego robienie samochodow pod gwiazdki mnie rozwala
) z Citroenów tylko C4, a z peugeotow trudno mi sie wypowiedziec, 407 jest boska
Niestety auta nie ciesza sie za dobra renoma, mowi sie o ich stalej awaryjnosci, nie wiem, nie testowalem
Wlosi - Fiat, Lancia, Alfa, Ferrari, Lambo, Mazeratti, co tu duzo mowic, piekne samochody w wiekszosci, Lancie sa do bani stylistycznie, Alfy piekne ale bardzo awaryjne, Fiaty sie ostatnio wybily pod wzgledem stylistyki jaki i technologi, ich silniki z bezposrednim wtryskiem z niewielkiej pojemnosci calkiem niezla moc maja
Ferrari Lambo i mazerratti to marki ktore sa klasa same w sobie i nie mozna ich porownywac ani ze soba ani z zagraniczna konkurencja. Do tego jeszcze dorzucmy wloskie studio Pini Farinno, ktory potrafi projektowac naprawde swietne autka
Japończycy - Nissan, Suzuki, Mitsubishi, Toyota, Honda, Infiniti, Lexus, Subaru, mazda i wiele innych Marki ktore ciesza sie popularnoscia na rynkach calego swiata. Uznawane za jakosc wykonania, bo stylistyka przez wiele lat byla dosc odbiegajaca od idealu. samochody te przestaly byc nudne stylistycznie pod koniec lat 90tych. Jakosc samochodow, jak juz wyzej pisalem, doskonale sie spisuja do czasu 1-szych usterek, potem lepiej sie pozbyc bo beda ciagle cos chcialy
Nie mam jeszcze wlasnego autka, ale po rodzicach ktorzy posiadaja 2 nissana juz moge stwierdzic: Almera 1.4 sedan 99' samochodzik nie do zajezdzenia silniki wg testow dojezdzaja 500 tys gdzie konkurent w tej klasie renaulat megane ledwo ciagnie 300. Do tego precyzja spasowania, stonowania, moze brak fajerwerkow ale wszystko jest tak jak byc powinno. Do tej pory widze ten egzemplarz 2 wlasciciel sie tak o niego troszczy ze wyglada lepiej od naszego aktualnego nissana Almera Tino 1.8 z 2003 roku. Wersja po liftingu, niestety produkcja Hiszpanska, co odbija sie juz na jakosci, Spasowanie i jakosc materialow juz nie ta, w ciagu roku mielismy problem - usterka sondy Lambda - wymieniona w ramach gwarancji, ale calkowicie nie przyjemna awaria, kiedy to samochod spala zamiast 7 l / 100 km ... ponad 20 ... Warto patrzec dlatego na to gdzie samochod jest produkowany (wyjatkiem byly tylko Avensisy ktore w UK albo FR juz nie pamietam dobrze, byly lepsze od japonskich). Ostatnio ponoc Toyotki sie lekko popsuly, jesli chodzi o ich legendarna trwalosc. Hondy jak to hondy Civic czy accord to sa auta ktore maja sportowe zaciecie a jednoczesnie pozostaja rodzinne
Prestizu to w nich nie ma ale jaka radosc z jazdy ?: )
Brytyjskie auta - Rover, Land Rover, Rolce Royce, Bentley, Aston Martin, Jaguar i wiele innych, niestety przestaly byc w wiekszosci brytyjskie, giganci motoryzacyjni powykupywali te marki, przez co stracily one swoj klasyczny styl. Nie mowie ze taki mi sie podobal, gdyz znacznie bardziej wole nowoczesne stylistyki, ale zawsze byla to inna klasa samochodow, dla innych ludzi, a teraz wszyscy chca upodobnic sie do jednego nieznanego idealu. Rovery nigdy nie cieszyly sie dobra renoma. w przeciwienstwie do prawdziwych terenowek Land Roverow (poza freelanderem ktory stale sie sypal ) Rolc i Bentley to auta legendy i o ile Rolce ciagle zachowuje tradycje, pelno drewna, reczne wykonanie i te sprawy o tyle Bentley idzie na latwizne i staje sie zlepkiem wielu aut (chodzi o uzycie konkretnych elemntów np. w Continentalu uzyto kierownicy z vw Touareg'a) I pojawia sie pytanie kto zaplaci tyle kasy za zewnetrznie pieknego brytyjczyka, w ktorym siedzi sie jak w niemieckim panzer wagenie?
Korea - auta typu Daewoo w polsce cieszyly sie swego czasu popularnoscia ze wzgledu na cene, wszystkim dookola bylo wiadomo ze wykonanie i jakosc nie sa nejlepsze, marki typu KIA czy hyundai rowniez mialy ta bolaczke, bedac jednoczesnie drozszymi autkami. Teraz to sie zmienilo. Koreanskie auta staly sie nawet nie brzydki, osiagami gonia konkurentow np. Kia Sportage, w testach okazala sie lepsza od japonskiej Toyoty Rav4 i Hondy CRV co jest juz wyczynem dla tanszego samochodu. Do tego pewnosc koncernow dajacych tak dlugie gwarancje - kto inny daje 7 lat ?
Ameryka - to juz inna bajka i klasa samochodzikow, tam sa inne realia zycia, inne ceny benzyny, inne drogie, inne podejscie. My cierpimy na chorobe ktora kiedys mowila o samochodzie jako inwestycji, a tam uzywa sie samochow jako narzedzia pracy. Auta sa tansze, drogi prostrze, silniki wieksze, a samochodzy robione albo masakrycznie praktycznie Pelno pick-up'ów - aut dla farmerow. Wsiadajac do typowego Amerykanskiego auta czujemy sie jak bysmy usiedli w kanapie- zlapali plastikowa kierownice i pomkneli do najblizszej budki z hamburgerami, czy paczkami a w razie zachlapania siedzenia nie ma problemu, w koncu sa zrobione z ceraty i mozna latwo wytrzec
Oczywiscie sa wyjatki Dodge Viper (szkoda konca produkcji) Chevrolet Corvette, Dodge Charger, Ford Mustang(najnowszy) i cala seria ich kultowych Muscle Car'ów. w ktorych nie liczyla sie stylistyka a Silnik.... silnik z ciezarowki, bez zadnych komputerowych wspomagan, turbinek, kompresorow itd. Czysta moc plynaca z V8 czy jeszcze potezniejszych jednostek
Do tego podoba mi sei styl aut ktore laduja w stanach ... sa masywne, potezne i tansze
szkoda tylko ze drozsze w eksploatacji w Europejskich warunkach
Jeszcze zostaly auta skandynawskie typu Volvo - marka legenda, bezpieczenstwo, bezpieczenstwo, bezpieczenstwo - co wcale nie odbija sie w gwiazdkach n-cup, Saab - od czasu kiedy zmienil wlasciciela zaczyna wkraczac odwaznie w nasze rejony, co prawda opiera sie na podzespolach forda, ale to juz inna sprawa
No i Hiszpanskie Seaty - ktore wybily sie na niemieckich podzespolach, stanowiac ciekawa alternatywe dla ludzi ktorzy szukaja wrazen z malego wozidelka (mowa tu szczegolnie o Leonie Cupra R
) czy czeska skoda ktora rowniez oparla sie o niemieckie podzespoly i zaskarbila sobie rzesze fanow
Na wiecej pisania nie mam natchnienia