|
|
Teraz jest 23 lis 2024 4:33:45
|
Gwaracja Amazon/ zwrot czytników
Autor |
Wiadomość |
Użytkownik
Dołączył(a): 11 paź 2011 16:55:35 Posty: 41
eCzytnik: Kindle
|
Re: Czy Emipk kocha Amazona, czylii załatwianie reklamacji p
@Koovert - niech sobie Empik handluje czym chce, (nie czuję na sobie/w sobie misji nakłaniania do czegokolwiek) ale niech przestrzega prawa. Z tego co wiem, to w przepisach konsumenckich nic nie ma o dowolności formułowania regulaminów (czy może na pokładzie jest jakis prawnik?) a przepisy o zakupie zdalnym stworzono właśnie na wypadek bardzo adekwatny do tego i strasznie niewygodny dla sprzedawców, którzy traktują klienta jak zło konieczne. Klient znający swoje prawa i (co gorsza domagający sie ich respektowania) to oczywiście "klient roszczeniowy"; Przerabiałem to już w kilku sytuacjach i o dziwo, wygrywałem sprawy (np z Tesco, ale to zupełnie inna historia). A jeśli ktoś lubi być "walonym w rogi" i sprzedawcę traktuje jak guru to już jego problem. @august01 - dokładnie o to chodzi, ciutka życzliwość a wydam w empiku 5, 10 razy więcej (z resztą, wydałem tam juz majątek, tyle że w salonie, a nie na www). Książkę zdążyłem juz przeczytać i to nie w wersji elektronicznej ale zwykłej, papierowej, kupionej przez żonę (bodajże w Matrasie, na pewno nie w empiku - przy okazji polecam, znakomita) Tak naprawdę chodzi o sposób postępowania, nie o przedmiot.
_________________ Oczywiście, że można żyć bez Kindle'a, tylko po co?
|
31 gru 2011 3:02:17 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 25 lis 2011 23:40:40 Posty: 11
eCzytnik: Onyx Boox X61s
|
Re: Czy Emipk kocha Amazona, czylii załatwianie reklamacji p
Gadu, gadu... Pierdu pierdu... Ale przejdzmy do konkretow. Co to za tytul ?
|
31 gru 2011 9:09:49 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 11 gru 2011 19:33:43 Posty: 893
eCzytnik: Kindle Classic InkBOOK Classic 2
|
Re: Czy Emipk kocha Amazona, czylii załatwianie reklamacji p
| | | | Dromek napisał(a): @Koovert - niech sobie Empik handluje czym chce, (nie czuję na sobie/w sobie misji nakłaniania do czegokolwiek) ale niech przestrzega prawa. Z tego co wiem, to w przepisach konsumenckich nic nie ma o dowolności formułowania regulaminów (czy może na pokładzie jest jakis prawnik?) a przepisy o zakupie zdalnym stworzono właśnie na wypadek bardzo adekwatny do tego i strasznie niewygodny dla sprzedawców, którzy traktują klienta jak zło konieczne. Klient znający swoje prawa i (co gorsza domagający sie ich respektowania) to oczywiście "klient roszczeniowy"; Przerabiałem to już w kilku sytuacjach i o dziwo, wygrywałem sprawy (np z Tesco, ale to zupełnie inna historia). A jeśli ktoś lubi być "walonym w rogi" i sprzedawcę traktuje jak guru to już jego problem. @august01 - dokładnie o to chodzi, ciutka życzliwość a wydam w empiku 5, 10 razy więcej (z resztą, wydałem tam juz majątek, tyle że w salonie, a nie na www). Książkę zdążyłem juz przeczytać i to nie w wersji elektronicznej ale zwykłej, papierowej, kupionej przez żonę (bodajże w Matrasie, na pewno nie w empiku - przy okazji polecam, znakomita) Tak naprawdę chodzi o sposób postępowania, nie o przedmiot. | | | | |
Jeśli postanowienia regulaminu nie zawierają "klauzul niedozwolonych" czy naruszają przepisów prawa, czy zasad współżycia społecznego to stanowią część umowy. Przepisy prawa nie zwalniają klienta z myślenia i konieczności rozważnego dokonywania zakupu. To nie tyle kwestia przepisów prawa, a raczej relacji klient-sprzedawca. Ten drugi zawsze może iść na rękę pierwszemu, o ile daje mu to nadzieje na dalszy zarobek. Nie byłoby żadnego problemu, gdyby empik napisał wprost, że do korzystania na czytniku konieczne jest by urządzenie posiadało obsługę epub z DRM. Swoją drogą nie znam sprzedawcy e-booków na rynek polski, który by obszerniej niż Empik omawiał problematykę zabezpieczania plików DRM. Tytuł wątku jest zupełnie nieadekwatny do zawartości, bo ani nie chodzi tu o reklamację, ani używanie przez Empik i innych dystrybutorów e-booków zabezpieczeń w postaci DRM nie jest kwestią uczuć do molocha zza wielkiej wody. Kindle zasadniczo służy do czytania Kindlebooków:)
_________________ Recenzje e-czytników PocketBook Touch HD 3 - recenzja czytnika InkBOOK LUMOS - recenzja czytnika
|
31 gru 2011 14:16:38 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 01 sty 2011 19:32:38 Posty: 172
|
Re: Czy Emipk kocha Amazona, czylii załatwianie reklamacji p
To, że chcesz zwrócić towar opierając się na tych 10 dniach to jest wg mnie ok i tu bezdyskusyjnie powinieneś mieć taką możliwośc. Pozostawiam juz kwestię, czy plik użyłeś czy nie i jako taki nosi znamiona pogorszenia produktu czy nie. Z kolei niesłusznie insynuujesz, że sprzedawca wprowadził Cię w błąd. Informacja, że 95% czytników otwiera epub w żaden sposób nie precyzuje, o których czytnikach mowa, więc uprawiasz loterię na własne ryzyko, że albo plik otworzysz lub nie, dalej masz informację o zabezpieczaniu plików drm'em chroniącym prawa autorskie, ale już nie masz napisane, że 95% czytników otwiera epuby zabezpieczone. To, że napisane zostaje drugie zdanie po pierwszym nie jest jednoznaczne z tym, że drugie musi wynikać z pierwszego. Inny przykład, na tej samej stronie masz, że epub to najlepszy format na e-czytniki, i znów pytanie, na jakiej podstawie pojawia się takie twierdzenie?* Na stronie produktu masz zaś jasno wyszczególnione, jaki typ pliku zamierzasz właśnie kupić oraz, że posiada on blokadę, masz także napisaną dokładnie jaką oraz czym otworzysz plik. I nie musisz doprawdy szafować stwierdzonkami o biciu po rogach i traktowaniu sprzedawców jak bogów; to super z punktu widzenia klienta, kiedy sklep wymienia nawet urządzenie, które uległo zniszczeniu, bo klient zasnął albo sobie na nim usiadł, można z kolei rozważać, czy to jest rzeczywiście wina po stronie produktu, że nie wytrzymał np. nocnego starcia z łokciem. *Krótko mówiąc, jak dla mnie powinieneś zwrócić sklepowi uwagę, żeby sprecyzował, czy zawarte na stronie opisy są subiektywnymi opiniami i jeśli tak, to kogo, bo nie są podpisane, czy też są informacjami wynikającymi z prowadzonych badań i statysytyk, i jeśli tak, to przez kogo sprządzanych i w jaki sposób, to również powinno być określone. I to brak w/w to jest w mojej opinii zaniedbanie ze strony oferenta. Niemniej, na stronie produktu (ksiązki) nie jest przed Tobą zatajane to co, jest kluczowe. może nie jest napisane, że cytuję, do korzystania na czytniku konieczne jest, by urządzenie posiadało obsługę epub z drm'em, koniec cytatu, bo w gruncie rzeczy co sprzedawcę obchodzi, na czym sobie plik zamierzasz otwierać, równie dobrze możesz sobie kupić płytę dvd z myślą, że uprzesz się i puścisz płytę w napędzie cd, ale jest napisane wprost, co kupujesz i z jakim zabezpieczeniem.
|
31 gru 2011 17:12:44 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 23 wrz 2010 17:09:37 Posty: 213 Lokalizacja: Kraków
eCzytnik: InkPad 3, Kobo Forma
|
Re: Czy Emipk kocha Amazona, czylii załatwianie reklamacji p
W regulaminie Empiku jest napisane, że ebooki nie podlegają zwrotowi: Poza tym wg. prawa ebook jest zakupem usługi, a nie towaru, przecież już ktoś o tym napisał. Dlatego regulaminu Empiku w przypadku ebooków bym się nie czepiał, bo piszą tylko, że nie można zwrócić usługi (dość logiczne). Co do Kindle - czytnik nie wspiera formatu ePUB, jeśli jest zrobiony jailbreak i wgrany soft do odczytu tego formatu, to nic nie zmienia - oficjalnie ePUB nie jest wspierany i ingerencja w oprogramowanie użytkownika nie powoduje, że jego producent lub sprzedawcy nagle zaczynają support takiego rozwiązania - to jakiś niedorzeczny pomysł.
|
01 sty 2012 12:33:55 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 28 lis 2010 1:40:45 Posty: 13
|
Czy Emipk kocha Amazona, czylii załatwianie reklamacji po po
W Posce obowiązuje hierarchiczność systemu aktów prawnych.
|
01 sty 2012 17:58:48 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 02 sty 2012 11:22:18 Posty: 2
eCzytnik: Kindle (4)
|
Re: Czy Emipk kocha Amazona, czylii załatwianie reklamacji p
1. Niech ktoś poda podstawę prawną, która uznaje ebooki za usługę a nie towar, bo baaardzo jestem tego ciekawy. Skoro ktoś uznaje ebooka za usługę, to może też pliki mp3, programy itp ściągane z sieci też są usługą? Jak kupuje Photoshopa przez internet, ściągam go ze strony Adobe a następnie wypalam sobie na płycie to co to jest? Towar czy usługa? 2. Regulamin empiku może doprecyzowywać wybrane kwestie, ale nie może być sprzeczny z ustawą. Niektórzy chyba żyją w poprzedniej epoce, gdzie jak przy kasie ktoś napisał "po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się", to jest to święte prawo i koniec. Na szczęście czasy się zmieniły. 3. Miałem krótką przygodę pracowniczą z empikiem, nie zapomnę kopiowanych przez pracowników filmów, muzyki i gier To tak na marginesie 4. Witam na forum
|
02 sty 2012 11:30:54 |
|
|
Admin
Dołączył(a): 13 cze 2008 14:47:02 Posty: 2836 Lokalizacja: Gdańsk
eCzytnik: kindle
|
Re: Czy Emipk kocha Amazona, czylii załatwianie reklamacji p
Skoro ebooki uznawane są za usługę przy okazji VATu...
_________________ Porównywarka cen ebooków
|
02 sty 2012 12:12:24 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 02 sty 2012 11:22:18 Posty: 2
eCzytnik: Kindle (4)
|
Re: Czy Emipk kocha Amazona, czylii załatwianie reklamacji p
Hmm... sprawa nie jest wcale tak prosta, jak myślałem Tu link do artykułu: http://www.kancelaria-szip.pl/blog/2011/06/01/sprzedaz-e-bookow-przez-internet-czy-konsument-moze-dokonac-zwrotu/Pada tam przykładowe rozwiązanie - gdyby plik z ebookiem "umiał" wysłać do sprzedawcy (w tym wypadku empik) informację, że został tego i tego dnia otworzony na kompie o takim i takim IP itd. - wtedy plik jako otwarty/naruszony nie podlegałby (chyba) zwrotowi?
|
02 sty 2012 12:42:59 |
|
|
Admin
Dołączył(a): 13 cze 2008 14:47:02 Posty: 2836 Lokalizacja: Gdańsk
eCzytnik: kindle
|
Re: Czy Emipk kocha Amazona, czylii załatwianie reklamacji p
Patrząc na to od tej strony, to Dromek juz "rozpakował z folii", bo Digital Editions skonsumowało jego plik acsm i pobrało epuba (ze sklepu nie pobiera się ebooka, tylko plik umożliwiajacy jego pobranie).
_________________ Porównywarka cen ebooków
|
02 sty 2012 13:47:52 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 25 lis 2011 17:11:35 Posty: 29
eCzytnik: Kindle 3
|
Re: Czy Emipk kocha Amazona, czylii załatwianie reklamacji p
Ustawa może zawierać taki zapis, ale z tego co pamiętam w tym przypadku nie zawiera. Poza tym nawet jeżeli zapis taki znalazłby się w treści przepisu, to i tak, postanowienia umowne nie mogą być dla konsumenta mniej korzystne niż zapisy w ustawie. W przepisach konsumenckich samych w sobie nie ma czegoś takiego. Zapisy takie są w kodeksie cywilnym, który reguluje tzw. swobodę zawierania umów. Niemniej jednak w dalszym ciągu zapisy umowy nie mogą być sprzeczne z ustawą. Przynajmniej do czasu, aż ktoś nie postanowi złożyć powództwa w tej sprawie i nie zostaną uznane za klauzule niedozwolone. A ten zapis moim zdaniem można by uznać za klauzulę niedozwoloną, bo narusza podstawowe prawo konsumenta. I dobrze, bo jak już pisałem nie ma to żadnego znaczenia w tej sprawie. I tak i nie. Przedmiotem umowy jest usługa dostarczenia treści. I moim zdaniem możesz tutaj zwrócić tą treść. Poza tym zapisy mówiące o prawie odstąpienia od umowy w terminie 10 dni nie dotyczą tylko towarów ale tez usług. Kiedyś było głośno wokół tematu odstępowania przez konsumentów od umów OC samochodu zawieranych przez telefon czy internet. Takie odstąpienia były skuteczne. Tu byłbym ostrożny z osądami. czym innym jest zapis w umowie (a regulamin jest ją integralną częścią), a czym innym powieszenie jakiejś tabliczki w sklepie. Tu również byłbym ostrożny, dlatego, że ustawa mówi o zwrocie w stanie niepogorszonym, tj. takim który nadaje się do dalszej sprzedaży. Dlaczego Empik nie miał by mieć możliwości sprzedaży takiego ebooka po jego "wyjęciu" z paczki drm? t3d: w tagach quote brakowało cudzysłowów przy nickach, poprawiłem
|
02 sty 2012 14:20:43 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 11 paź 2011 16:55:35 Posty: 41
eCzytnik: Kindle
|
Re: Czy Emipk kocha Amazona, czylii załatwianie reklamacji p
@Vanitum - dziękuję Korespondencji c.d. Empik "Szanowny Panie, ........ E book jest rodzajem usługi, która z naszej strony została wykonana, plik został przez Pana pobrany co zostało sprawdzone. W przypadku pobrania pliku z konta nie jesteśmy w stanie zweryfikować co Pan jako klient uczyni dalej z plikiem. Jeśli plik jest uszkodzony i jego wada powoduje niemożność odczytu np na komputerze czy czytniku z powodu uszkodzenia, nie jego formatu reklamacja jest zasadna i rozpatrywana. W przypadku pliku nieuszkodzonego zwrot nie zostanie przyjęty ponieważ plik został przez Pana pobrany i jest pełnowartościowy zatem można z niego korzystać. Pozdrawiam," Ja "Witam, Ponawiam prośbę o przyjęcie zwrotu zgodnie z obowiązującymi przepisami podanymi przeze mnie uprzednio. W razie odmowy, proszę o podanie podstawy prawnej." Po przekopaniu się przez dziesiątki (setki?) stron i informacji, dowiedziałem się że: 1 nie wiadomo czy plik jest towarem czy usługą (interpretacja jest różna i chyba brak jednoznacznej definicji). 2 brak jednoznacznych informacji dotyczących reklamowania usług zamawianych i wykonywanych zdalnie. No to droczymy się dalej....
_________________ Oczywiście, że można żyć bez Kindle'a, tylko po co?
|
02 sty 2012 22:02:06 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 07 lis 2011 11:21:17 Posty: 20
eCzytnik: Nook ST, Kindle 4
|
Re: Czy Emipk kocha Amazona, czylii załatwianie reklamacji p
napisali Ci, że sprzedano Ci usługę - w tym wypadku sprzedawca może jednak wiedzieć, co sprzedaje, choćby po to, żeby to odpowiednio opodatkować. nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni i tyle (bo to dotyczy tylko i wyłącznie towarów). A nie lepiej było ładnie poprosić o możliwość zwrotu?
_________________ https://github.com/luka6000/kalibrator moje recepty calibre
|
03 sty 2012 3:25:11 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 25 lis 2011 17:11:35 Posty: 29
eCzytnik: Kindle 3
|
Re: Czy Emipk kocha Amazona, czylii załatwianie reklamacji p
@luka6000 | | | | USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. Nr. 22 poz. 271, z późn. zm.) napisał(a):
Art. 6. 1. Umowy zawierane z konsumentem bez jednoczesnej obecności obu stron, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, w szczególności drukowanego lub elektronicznego formularza zamówienia niezaadresowanego lub zaadresowanego, listu seryjnego w postaci drukowanej lub elektronicznej, reklamy prasowej z wydrukowanym formularzem zamówienia, reklamy w postaci elektronicznej, katalogu, telefonu, telefaksu, radia, telewizji, automatycznego urządzenia wywołującego, wizjofonu, wideotekstu, poczty elektronicznej lub innych środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204), są umowami na odległość, jeżeli kontrahentem konsumenta jest przedsiębiorca, który w taki sposób zorganizował swoją działalność.
2. Propozycja zawarcia umowy w postaci oferty, zaproszenia do składania ofert lub zamówień albo do podjęcia rokowań powinna jednoznacznie i w sposób zrozumiały informować o zamiarze zawarcia umowy przez tego, kto ją składa.
3. Posłużenie się telefonem, wizjofonem, telefaksem, pocztą elektroniczną, automatycznym urządzeniem wywołującym lub innym środkiem komunikacji elektronicznej w celu złożenia propozycji zawarcia umowy może nastąpić wyłącznie za uprzednią zgodą konsumenta.
4. Posłużenie się środkami porozumiewania się na odległość w celu złożenia propozycji zawarcia umowy nie może odbywać się na koszt konsumenta.
Art. 7. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).
3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty | | | | |
Nie widzę to wzmianki, że zapisy te mają zastosowanie tylko i wyłącznie do sprzedaży towarów, czyt, rzeczy ruchomych. Jeśli się mylę, proszę o podanie podstawy prawnej.
|
11 sty 2012 13:48:16 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 10 sty 2012 0:31:04 Posty: 9
eCzytnik: kindle
|
Rejestracja Kindla z wymianu Amazonu
Witam, kilka dni temu zamówiłem poprzez pomoc techniczną Amazona nowego Kindle 4, ponieważ w obecnym miałem luźny przycisk od zmiany strony:P Dzisiaj przyszedł zamiennik, mam 30 dni na odesłanie "wadliwego", w związku z tym mam pytanie do osób obeznanych: Planuję zakupić osobie z rodziny w najbliższym czasie taki sam czytnik i pomyślałem, że fajnie by było gdyby ta osoba mogła sobie przez kilka dni poużywać nowego czytnika który dzisiaj przyszedł i sprawdzić czy się jej podoba. Czy nie widzicie przeszkód żebym przez kilka dni używał swojego starego czytnika, w tym czasie druga osoba zarejestrowałaby na siebie nowego Kindelka, po kilku dniach odesłałbym starego i przerejestrował nowego na moje konto? Czy nie znikną mi zakupione książki i nie zmieni się adres e-mail Kindla? Jeśli taki temat był już na forum to proszę o skasowanie, ja niestety nic nie znalazłem.
|
26 sty 2012 21:53:22 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|
|
|