Teraz jest 29 mar 2020 23:36:03




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Masz prawo! - komentarze 
Autor Wiadomość
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2011 19:15:33
Posty: 338
eCzytnik: Kidle 3G
Post Re: Masz prawo! - komentarze
janek0 napisał(a):
Od 2003 roku przepisy kodeksu cywilnego o rękojmi i gwarancji NIE mają zastosowania do sprzedaży konsumenckiej. Udzielenie gwarancji jest więc w zasadzie bez znaczenia, bo wszystko, co może znaleźć się w gwarancji jest i tak należne konsumentowi na mocy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej..

Gwarancja może Ci oferować coś, czego nie ma w w/w ustawie.
Poza tym czasami wygodniej skorzystać z tego uprawnienia, bo może biec szybciej, lub z innych powodów. Tak czy inaczej nie zaszkodzi mieć uprawnienia z dwóch, niezależnych tytułów.
Gdyby Amazon sprzedawał w Polsce to, na przykład ja, korzystał bym z ich serwisu gwarancyjnego, a nie reklamacji.
Prócz tego, niezgodność jest odpowiedzialnością sprzedawcy, a gwarancja nie koniecznie, co się przydaje, gdy np. sprzedawca zniknie (lub zlikwiduje działalność). Jak pisał Mori: niezgodność uprawnia do naprawy lub wymiany na nowy, a w przypadku gdy to nie jest możliwe masz prawo odstąpienia od umowy. Gwarancja może Ci zaoferować inne, w danym momencie bardziej korzystne warunki (jak możliwość zwrotu* czy od razu zwrot pieniędzy)
janek0 napisał(a):
zobacz co ArtaTech pisze na swoich aukcjach i na stronie - zero informacji o 2-letnim okresie odpowiedzialności

Dziwisz im się, że nie trąbią o tym na lewo i prawo? Nieznajomość prawa szkodzi i to w Twoim interesie jest wiedzieć jakie masz prawa. Sprzedawca nie ma obowiązku Cię o tym informować. Jest to działanie zrozumiałe, ale jednak pozostawiające lekki niesmak.
butcher napisał(a):
Załóżmy że wysiadł jakiś kondensatorek w sprzęcie, uniemożliwiając dalsze użytkowanie sprzętu.
W jaki sposób wtedy z tego skorzystać? W zasadzie w momencie zakupu problemu nie było, ale z drugiej strony, podczas zakupu mogły być już spuchnięte i dopiero po dłuższym czasie się popsuły na dobre.

Jest jakaś założona trwałość sprzętu. Jeżeli nastąpi zużycie materiału (kondensatorka) przed tym czasem oznacza to, że był wadliwy w momencie sprzedaży, ale wada ta była ukryta.
*tak, wiem, ze kupując na odległość masz zawsze 10 dni na zwrot, ale nie zawsze kupujesz na odległość, a poza tym ten termin może być wydłużony.

_________________
Terry Pratchett napisał(a):
"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości."


05 lis 2012 14:38:43
Zobacz profil
Użytkownik

Dołączył(a): 04 lis 2012 15:58:33
Posty: 160
eCzytnik: Kindle Classic, Pocketbook 623
Post Re: Masz prawo! - komentarze
Koovert napisał(a):
Jest jakaś założona trwałość sprzętu. Jeżeli nastąpi zużycie materiału (kondensatorka) przed tym czasem oznacza to, że był wadliwy w momencie sprzedaży, ale wada ta była ukryta.
*tak, wiem, ze kupując na odległość masz zawsze 10 dni na zwrot, ale nie zawsze kupujesz na odległość, a poza tym ten termin może być wydłużony.

Dzięki. To już jakiś konkret do interpretacji tego zapisu.
Dodatkowa gwarancja producenta (choćby nawet 1-dniowa) jest i tak korzystna dla klienta. Klient ma prawa wynikające z ustawy, a ponadto z warunków gwarancji, którą dobrowolnie udziela sam producent.


06 lis 2012 19:39:45
Zobacz profil
Użytkownik

Dołączył(a): 19 lut 2012 13:25:08
Posty: 20
Post Re: Masz prawo! - komentarze
A ja polecam namysł przed nabywaniem produktów od ArtaTech (i każdego, kto formułuje informację handlową tak jak oni).


18 lis 2012 16:03:13
Zobacz profil
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 maja 2012 16:16:41
Posty: 429
eCzytnik: Onyx Boox i62 Espresso, HP SLATE 2
Post Re: Masz prawo! - komentarze
JAKA ZAŁOŻONA TRWAŁOŚĆ?

Ustawa mówi WPROST : jeśli wada się ujawni wciągu pierwszych 6 miesięcy od zakupu mamy DOMNIEMANIE, że wada była w momencie zakupu. I to na sprzedającym leży obowiązek udowodnienia, że było inaczej, że np. to konsument uszkodził sprzęt użytkując go niezgodnie z przeznaczeniem.

Gwarancja czasem bywa wygodniejsza : kupiłem czytnik dla siebie i siostry w zaprzyjaźnionym sklepie. Jak by się zepsuł mogę go oddać do sklepu i powołać się na NTzU lub użyć Gwarancji.

Sklep przyjmie mój sprzęt, po czym go wyśle do serwisu czyli ArtaTech - jak sam zadzwonię do ArtaTech i się powołam na Gwarancję to kurier odbierze sprzęt tam gdzie JA chcę i go też tam dostarczy. Mówiąc krótko nie muszę ruszać du... z domu do sklepu. :D :D I na dodatek jest szybciej.

Janek0 - jakieś KONKRETY? Bo ja nie miałem żadnych problemów i zastrzeżeń. Jeśłi Uważasz, że są nieprawidłowiści proponuję coś od nich kupić - po czym zaskarżyć ich do : Sądu, Rzecznika Konsumentów, Inspekcji Handlowej - Masz wiele "służb" u których Możesz interweniować.

_________________
HP SLATE 2 - Viliv S10 Blade - GigaByte M912M - Boox i62 Espresso


26 lis 2012 18:45:22
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do: