|
|
Teraz jest 26 gru 2024 10:35:38
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Reklamy w książkach - komentarze
Autor |
Wiadomość |
Admin
Dołączył(a): 11 lip 2007 19:38:54 Posty: 3266 Lokalizacja: Kraków
eCzytnik: eClicto, iPad, K3 WiFi, K4
|
Reklamy w książkach - komentarze
Zapraszamy do komentowania naszego nowego artykułu - Reklamy w książkach.
_________________
|
21 sie 2010 7:21:49 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 18 lut 2009 17:55:48 Posty: 211
eCzytnik: iPad, dawniej: iRex DR1000S
|
Re: Reklamy w książkach - komentarze
A Adobe rozwijalo odpowiednia technologie i zrezygnowalo z niej jakies 1,5 roku temu. Mysle, ze nic nie jest przesadzone.
_________________ Copywriting
|
21 sie 2010 11:17:01 |
|
|
Admin
Dołączył(a): 11 lip 2007 19:38:54 Posty: 3266 Lokalizacja: Kraków
eCzytnik: eClicto, iPad, K3 WiFi, K4
|
Re: Reklamy w książkach - komentarze
Jeśli Apple wprowadzi reklamy w iBooks to bardzo możliwe, że jednak Adobe wróci do pomysłu reklam. Pamiętaj, że generalnie przydałby się im do tego Internet, by to było sensowne, a z tym bywa różnie jeśli chodzi o eCzytniki.
_________________
|
21 sie 2010 13:39:30 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 18 lut 2009 17:55:48 Posty: 211
eCzytnik: iPad, dawniej: iRex DR1000S
|
Re: Reklamy w książkach - komentarze
Co tak naprawdę można byłoby w książkach reklamować? Reklama kontekstowa odpada w przypadku beletrystyki. Jeśli nie ma kontekstowej, to nie będą reklamować się mali przedsiębiorcy, czyli nie będzie masowego rynku jak w przypadku AdWords.
Zatem zostaną duże firmy i reklama wizerunkowa. Ale czy w przypadku książek ma ona sens? Chyba tylko w przypadku jakichś hitów/masówek typu produkcje Dana Browna. Ale żeby wkleić do kilku/kilkudziesięciu/kilkuset tego typu pozycji reklamy, to nikt nie potrzebuje jakiejś specjalnej technologii.
_________________ Copywriting
|
21 sie 2010 13:59:15 |
|
|
Admin
Dołączył(a): 11 lip 2007 19:38:54 Posty: 3266 Lokalizacja: Kraków
eCzytnik: eClicto, iPad, K3 WiFi, K4
|
Re: Reklamy w książkach - komentarze
Co reklamować - pożyjemy, zobaczymy. W przypadku non-fiction to sprawa jest w miarę prosta - rzeczy związane z tematyką książki (ot, czytając książkę o zdrowej żywności dostajesz reklamę jakichś sklepów z takową). W przypadku fikcji literackiej jest pewnie trudniej - ale AdSense potrafi dobrać reklamy zawsze, czasem nie tylko na podstawie treści, ale i np. geolokalizacji. Zawsze to dodatkowe medium.
Co do tego, czy nie trzeba specjalnej technologii... Trzeba. Choćby po to, by łatwo mierzyć efekty i móc prowadzić kampanie trwające określoną ilość czasu. Nie, żeby to było jakieś super-hiper-ultra trudne, ale jednak nie wystarczy wklejenie prostego kawałka tekstu.
_________________
|
21 sie 2010 14:21:42 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 29 lip 2010 16:01:25 Posty: 443
eCzytnik: Pocketbook 626
|
Re: Reklamy w książkach - komentarze
Żarty sobie stroisz? Można reklamować tysiąc rzeczy, a beletrystyka właśnie do tego się najlepiej nadaje. Konwenty, albo spotkania z autorami, wydania albumów tematycznych w twardej oprawie, gadżety, zapowiedzi nowych serii... To już zależy wyłącznie od wydawcy i licencjobiorców. Mam jedną pozycję o rodzinie, w której pojawia się autystyczne dziecko - na dodatkowych stronach są reklamy publikacji dla rodziców, jakaś organizacja zrzeszająca osoby dotknięte tym problemem również umieściła informacje o sobie... Takie rzeczy od lat pokazują się w komiksach - najczęściej zeszytowych. W wydaniach książkowych - to znaczy mangach, bo takie głównie czytuje - też jest ich nie mało. Szczerze mówiąc, to bardziej dziwi mnie, że takie rzeczy nie są jeszcze robione, niż to, że zamierza się je wprowadzić...
|
21 sie 2010 17:19:30 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 18 lut 2009 17:55:48 Posty: 211
eCzytnik: iPad, dawniej: iRex DR1000S
|
Re: Reklamy w książkach - komentarze
To, co proponujesz, to tylko reklama "wewnętrzna". Czyli reklamowanie przez wydawnictwo własnych produktów. Czy na zaproponowanych przez Ciebie spotkaniach z autorami można jakoś - bezpośrednio - zarobić? W ramach tysiąca rzeczy ... co w książce beletrystycznej możesz zareklamować oprócz innych książek i konwentów?
_________________ Copywriting
|
21 sie 2010 18:18:55 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 29 lip 2010 16:01:25 Posty: 443
eCzytnik: Pocketbook 626
|
Re: Reklamy w książkach - komentarze
Takie spotkania organizuje się z okazji premier, lub przyjazdu autora - jeśli jest z zagranicy. I dla sklepu, który je organizuje, może to być źródło niezłych kokosów. Kilkaset egzemplarzy danej pozycji schodzi na pniu. Zasadniczo to zależy od tego, co się na takim spotkaniu zaproponuje. Nie wiem czy słyszałeś o czymś takim, jak premiery organizowane o północy. Właściciel praw autorskich, lub producent, zastrzegają, że książka czy gra nie może być sprzedawana wcześniej niż danego dnia. Większość księgarni czy sklepów będzie otwarta od tej 7-8 rano i wtedy zainteresowani będą się mogli udać po zakupy o tej porze - jeśli nie chodzą do pracy, albo szkoły. Jednak sklep, który będzie chciał zarobić na premierze, o północy, kiedy embargo na sprzedaż minie, zacznie je wydawać osobom, które darzą daną produkcję największym sentymentem i chcą ją mieć jako pierwsze. http://www.facebook.com/pages/ULTiMAPL/ ... =fbx_albumTo jest fotka z takiej premiery - konkretnie Starcrafta 2 - w Warszawie. KAŻDA z osób na nim widocznych zapłaciła prawie dwie stówy za swój egzemplarz. A najprawdopodobniej spora ilość kupiła kolekcjonerkę, która kosztowała prawie 400 złotych... Jeszcze jakieś pytania, czy można na tym zarobić? Więcej zdjęć jest tutaj: http://www.facebook.com/pages/ULTiMAPL/ ... 8273387380Pierścionki, bransoletki, wisiorki, kolczyki, figurki postaci lub zwierząt - istnieje kilka typów, zapalniczki, smycze do komórek, naklejki, atrapy broni, pościel, napoje, kosmetyki, t-shirty, płyty z muzyką, albumy z grafikami... Wszystko co można objąć licencją.
|
21 sie 2010 20:27:25 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|
|
|