Uszkodzony PRS-505 Poblemy serwisowe.
Postanowiłem podzielić się z Wami problemami z którymi zderzyłem sie po tym jak mój czytnik przestał działać.
Poniżej opiszę wszystko co dotychczas się wydarzyło prosząc o wszelkie sugestie.
Niecały tydzień temu mój PRS505 posypał się. Najpierw przestał działać wyłącznik/włącznik (jedynie po podłączeniu do komputera czytnik działał - w takim przypadku sprzęt załącza się automatycznie) potem zaś (po wizycie w autoryzowanym serwisie w Sony) przestało działać cokolwiek. Serwis odmówił kontynuowania naprawy ponieważ jak się dowiedziałem taka naprawa nie może być dokonana w Europie.
Przyjąłem do wiadomości, że sprzęt należy wysłać do USA. Poradzono mi odesłać go sprzedawcy. Jest to jednak niemożliwe jako, że nie mam już z nim kontaktu. Doszedłem więc do wniosku, że wyślę sprzęt bezpośrednio do serwisu. I tu znowu okazało się, iż nie mogę tego zrobić bo internetowy Serwis Sony wymaga na etapie szukania najbardziej odpowiedniego punktu serwisowego podania danych adresowych rezydenta USA (nie mam takiego adresu, a sprzęt chcę wysłać bezpośrednio z Polski)
Zaatakowałem więc serwisantów Sony z USA najpierw mailowo, a potem chatem. I w jednej i w drugiej sytuacji odsyłali mnie do amerykańskiej strony Sony.
Nie rezygnując wykonałem telefon do centrali Sony w Warszawie z tym samym rezultatem. Następnie chwyciłem za telefon i wykonałem kilka telefonów do Stanów.
Na chwilę obecną zaczyna brakować mi pomysłów jak uzyskać konieczny adres. Spisałem wszystko i wysłałem mailem do Warszawy - obecnie czekam na odpowiedź.
Jeśli ktokolwiek zna adres serwisu Sony w Stanach, prosiłbym o jego podanie. Jeśli ktokolwiek ma doświadczenia w zakresie wymiany/naprawy czytnika to również proszę o info.
W kolejnym poście podam trochę przydatnych szczegółów, które udało mi się ustalić.
------------------ Dodano: Dzisiaj o 10:53:51 ------------------ A teraz szczegóły:
-Zamrożony obraz w czytniku. Wydaję się iż ten problem spotyka wiele osób. Z wyczytanych na mobileread.com postów wynika, iż problem rozwiązuję się poprze a) wielogodzinny ładownie baterii - całonocne lub dłużej
b) miękki reset
c) twardy reset.
Nie udało mi się jedynie ustalić czy podczas ładowania baterii w przypadku zamrożenia świeci sie lampka ładowania, czy też nie? W każdym razie cokolwiek to znaczy u mnie się nie świeci. Nie udało mi sie również zresetować sprzętu. (sposoby na resety opisane są na stronie
http://wiki.mobileread.com/wiki/Sony_Po ... structions)
Strona Sony służąca do zgłaszania problemów z readerami to
http://eservice.sony.com/webrma/web/index.do
Niestety należy podać ZIP CODE i dziesięcio-cyfrowy numer, czyli że jeśli nie jesteś mieszkańcem stanów to nic tutaj nie zawalczysz.
Numer telefoniczny do pomocy serwisowej +18002227669 Po odebraniu przez automat należy wybrać 3.
Mail, z którego otrzymałem może niezbyt przydatną informację, ale zawsze jakąś
SonyDAPCWebOrders@am.sony.com
Może inni będą mieli więcej szczęścia i znajdą tam w przyszłości rozwiązanie swoich problemów.
Przygotowując się do wysłania sprzętu sprawdziłem ceny w POLAMER - za wysyłkę chcą 90 zł.
Ze stron Sony wynika, iż sprzęt nie tyle jest naprawiany co wymieniany. W okresie gwarancyjnym za 29$, później zaś praktycznie w cenie nowego urządzenia.
Doczytałem się sprzecznych informacji, że serwis wysyła lub też odmawia wysyłki za granicę USA - nie wiem jaka jest prawda. Może ktoś z was wie?
To by było na tyle. Wszystkie wasze sugestie zostaną przeze mnie uważnie przeczytane.
Najbardziej zależy i na dotarciu do adresu i telefonu serwisu który dokonuje naprawa w USA. Myślę że bezpośredni kontakt mógłby pomóc.
Pozdrawiam
noman
------------------ Dodano: Dzisiaj o 16:11:38 ------------------ Otrzymałem błyskotliwa odpowiedź od pracowników Sony:
"Witam!
Bardzo mi przykro ale nie dysponujemy adresami serwisów znajdujących się na terytorium USA.
Adres serwisu można odnaleźć na stornie
www.sony.com (link poniżej) . Niestety wymagane jest podanie modelu sprzętu oraz kodu pocztowego.
http://eservice.sony.com/webrma/web/ind ... /index.php
Z poważaniem
Dział Obsługi Klienta Sony Poland
ul. Ogrodowa 58, 00-876 Warszawa
0 801 987 669 lub 48 22 33 88 700"
Cóż teraz to dopiero skończyły mi się pomysły.