|
|
Teraz jest 23 gru 2024 12:57:42
|
Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
Autor |
Wiadomość |
Użytkownik
Dołączył(a): 05 gru 2014 14:27:37 Posty: 102
eCzytnik: OnyxAG2, nookSTG, KoboGHD, Oasis 3
|
Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
ArtaTech dodala nazwe Onyx do InkBooka, a to nie bardzo spodobalo sie dla Onyx International. Pani Rita oprócz tego, że odpisała mi na maila to nadeslala mi rowniez pisemko (zeskanowane w pdf), w ktorym wyrazaja swoje niezadowolenie z uzywania w/w nazwy. Pismo zostalo wyslane do ArtaTech, wiec jest to ich prywatna korespondencja. Uznalem zatem ze nie powinienem go upubliczniać.
|
08 sie 2015 0:50:18 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 04 cze 2011 10:52:37 Posty: 2644 Lokalizacja: Kraków
eCzytnik: Kindle PocketBook Kobo Tolino
|
Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
Ups, w takim razie nazwa nowego czytnika nie tylko użytkownikom się źle kojarzy Ktoś z marketingu (?) się nie popisał...
_________________ Pozdrawiam Cyfranek http://cyfranek.booklikes.com | https://www.facebook.com/cyfranekblog
|
08 sie 2015 9:00:53 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 08 sty 2015 9:52:38 Posty: 155
eCzytnik: Trekstor 4INK
|
Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
No niemożliwe... Po takiej ciszy i po osiągnięciu dna w olewaniu klienta... Dno się oberwało. Nowy poziom. Kurczę, ja się (Wam) wszystkim klientom tak bardzo dziwię, że hej. Już dawno powinny pójść pozwy zbiorowe i informacja do Rzecznika. Mało Was jest tutaj żeby się zebrać do kupy i walczyć z niekoniecznie uczciwymi zachowaniami dystrybutora (bo z tego co czytam to pozostali tutaj piszący mają podobne "odcucia"). Jak widzę jak ludzie dają się robić w konia to się nie dziwię, że producenci tak robią. Coś czuję, że Onyx nie odpuści tak łatwo wykorzystania ich marki i ciekawe dla kogo to się może źle skończyć.
|
08 sie 2015 9:05:21 |
|
|
ArtaTech.pl
Dołączył(a): 07 sie 2015 11:12:00 Posty: 142 Lokalizacja: Wrocław
eCzytnik: inkBOOK
|
Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
@Cyfranek: Onyx to wyłącznie nazwa modelu. @Maskar: Zaistniała sytuacja jest reakcją na problemy firmy OnyxInternational, która od dłuższego czasu mierzy się z problemami, i nie jest w stanie zapewnić najwyższego poziomu świadczonych usług, w związku z czym byliśmy zmuszeni do zaprzestania współpracy, i wprowadzenia na rynek nowego, autorskiego urządzenia. Rozumiemy zdenerwowanie, dołożymy wszelkich starań, aby w takim zakresie jak to jest możliwe sprostać wymaganiom użytkowników, w tej niełatwej sytuacji.
|
08 sie 2015 12:23:15 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 08 sty 2015 9:52:38 Posty: 155
eCzytnik: Trekstor 4INK
|
Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
Bezosobowy profilu @ArtaTech (Miłoszu czy Adamie zapewne): nie wiem czy rozumiesz co znaczy "jaja sobie robić" i manipulować faktami. Tylko tutaj na forum najwięcej uwag było odnośnie właśnie Waszego działania. A to brak spójności i pisanie bzdur o ładowaniu czytnika, a to głupoty pisane przez serwis, mojanie się z faktami (pierwszy taki problem gdzie inny użytkownik pisze, że identyczny wcześniej już zgłaszał), nie pominę oczywiście straszenia prawnikami olanego klienta. Nawet porównując same daty co pisaliście wiedząc, że współpraca została już zerwana zakrawa na głębokie poważanie w stosunku do swoich klientów-chlebodawców. Zresztą... Ten wątek powstał dopiero po informacji jednego z użytkowników, a więc inicjatywa nie wyszła od Was. Oczywiście to tylko moje osobiste odczucia i żaden z innych użytkowników zapewne nie będzie miał podobnego zdania, nie . O tempora, o mores! P.S. Tak poza protokołem to bardzo odważne i brawurowe posunięcie z przyjęciem w nazwie inkBOOK'a słowa "Onyx". Niestety wpisuje się to specyficzne pojmowanie słowa "uczciwość", "dbałość" i "reputację". Można tylko życzyć by Wam chociaż skarpetki zostawili .
|
08 sie 2015 13:05:28 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 11 gru 2011 19:33:43 Posty: 893
eCzytnik: Kindle Classic InkBOOK Classic 2
|
Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
To jak planujecie nazwać następne modele? InkBook PocketBOOK, InkBOOK Kindle czy InkBOOK Kobo? Użycie nazwy Onyx wydaje mi się co najmniej niewłaściwe. Co to za wprowadzanie na rynek własnego czytnika wykorzystując nazwę swojego partnera bez jego zgody. To generalnie nie stawia wizerunku firmy Arta Tech w dobrym świetle. Jeśli jest nie fair wobec swojego partnera, to czy będzie fair wobec klientów.
_________________ Recenzje e-czytników PocketBook Touch HD 3 - recenzja czytnika InkBOOK LUMOS - recenzja czytnika
|
08 sie 2015 13:11:26 |
|
|
SwiatCzytnikow.pl
Dołączył(a): 14 sie 2010 11:00:21 Posty: 1873
eCzytnik: kindle, onyx, nook, kobo, pb, ipad
|
Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
Na forum MobileRead, gdzie AT też wrzucił oświadczenie, zaproponowano dla nowego czytnika nazwę InkBook Boox Co do użycia nazwy "Onyx" - oto nazwa oficjalnej okładki dla Kindle: "Amazon Kindle Paperwhite Leather Cover, Onyx Black" (oczywiście chodzi tu o kolor)
_________________ http://swiatczytnikow.pl (dawniej: Świat Kindle) http://ebooki.swiatczytnikow.pl - (prawie) wszystkie polskie e-booki w jednym miejscu, czyli porównywarka ofert księgarni.
|
08 sie 2015 13:18:22 |
|
|
ArtaTech.pl
Dołączył(a): 07 sie 2015 11:12:00 Posty: 142 Lokalizacja: Wrocław
eCzytnik: inkBOOK
|
Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
@Alcek: Niebawem oferta czytników inkBOOK zostanie uzupełniona o model budżetowy inkBOOK Classic, który zadebiutuje jeszcze w trzecim kwartale bieżącego roku. W czwartym kwartale 2015 r., przewidziano natomiast premierę modelu dla najbardziej wymagających odbiorców.
|
08 sie 2015 13:22:01 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 09 lis 2009 20:20:04 Posty: 1433 Lokalizacja: Kraków
eCzytnik: inkBOOK Onyx
|
Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
Nie no, rozumiem upały, ale czy z dostępnych informacji tak trudno sobie wyobrazić obecną sytuację Najłatwiej wrzucić na hejt Obserwuję losy czytników Onyx i polskiego dystrybutora ArtaTech od 6 lat. Czytniki były, jak na tamte czasy, bardzo zaawansowane - mnogością możliwości zostawiały inne modele z tamtego czasu daleko w tyle. Polska firma nawiązała współpracę z chińskim producentem i zabrała się za adoptowanie ich do polskich warunków (polskie menu, dostosowanie oprogramowania, polski TTS, serwis itd.). W trakcie współpracy sprzedaż się rozwijała i firma rozszerzyła swoją działalność na Europę a nawet szerzej. Pamiętam, jak czytałem, że są wyłącznym dystrybutorem czytników Onyx. Czy to kogoś dziwi, że dystrybutor chce się zabezpieczyć umową z producentem ? Mimo umów, pamiętam jak Onyxy pojawiały się u innych sprzedawców w Europie a nawet w Polsce, które dostarczał producent z ominięciem swojego oficjalnego dystrybutora. Znane były, pojawiające się co jakiś czas problemy z aktualizacjami do czytników, które producent olewał, wprowadzając nowsze modele. Jeszcze w czasach modeli opartych na Linuxie były głosy, żeby dystrybutor zrobił własne wersje aktualizacji. Okazało się to niemożliwe, gdyż producent zabezpieczył tylko dla siebie możliwość generowania aktualizacji i tak jest również w nowszych modelach Onyxów z systemem Android. Taka "polityka" Chińczyków. Od długiego czasu dziwiłem się, dlaczego Onyxy, jako bardzo zaawansowane i atrakcyjne czytniki (o ile nie trafi się na felerny egzemplarz), nie zdobywają rynków światowych i większej popularności na świecie. Jednocześnie obserwowałem, jak wszyscy, niski poziom dopracowania nowych modeli, nadrabianie tego poprawkami, które generowały nowe problemy i dziwnie chimeryczną obecność producenta w eventach technologicznych i mediach. Jak na tak dobry sprzęt, Onyxy zasługiwały moim zdaniem na lepsze rozpropagowanie na świecie, ale widocznie producent ma u siebie wystarczająco duży rynek i nie zależy mu na globalnej ekspansji. Polski dystrybutor ogarnia rynek europejski i nie tylko, znacie Onyx Europe ? https://onyx-boox.com/legal/about-onyx-europe/Nie wiemy, jak sprawy się miały na płaszczyźnie sprzętowej (jaki procent wadliwych egzemplarzy przychodził), serwisowej, komunikacji, terminowości, czy wreszcie zobowiązań finansowych. Można by zapytać Booxtora na angielskim forum, który też nawiązał współpracę z Onyx International i sprzedawał czytniki w Niemczech. Coś ostatnio ucichł i od dłuższego czasu mało go widać, ale pewnie niewiele by napisał, bo gdyby doszło do producenta, to miałby kłopot z zobowiązaniami w stosunku do klientów. Wyobrażam sobie teraz, że producent nawala i co ma zrobić dystrybutor ? Żądać aktualizacji, żądać lepszej kontroli jakości, żądać wsparcia ? Jak bardzo firma z dalekiej Europy może podskoczyć chińczykom ? Tak, może odmówić kolejnych zamówień do czasu wywiązania się producenta z zobowiązań. Ale co ma zrobić jak czas leci i biznes wisi na włosku ? Każdy by szukał nowego producenta i nauczony doświadczeniem, zwierał inaczej umowy. Nie dziwię się więc, że nowy czytnik od ArtaTech nie nazywa się Boyue T61PL tylko inkBOOK I sądzę, że będzie to dobra seria, bo pierwszy model jest na dobrym poziomie nie tylko sprzętowym ale i software'owym. Co do chińczyków, to dopóki czuli zależność klienta od siebie (do czerwca), zbywali i obiecywali. Teraz, od lipca, jak dystrybutor wprowadził do sprzedaży nowy model (nie od nich), to się obrazili. Czyli ludzie z ArtaTech nie kłamali i nie zwodzili nikogo. Po prostu robili co mogli (przecież to ich interes), klnąc pewnie na niektóre punkty umów z Chińczykami. A co z użytkownikami czytników? Czy ArtaTech olał ich i napisał, że skoro nie mogą się dogadać z producentem to "rezygnują" z zobowiązań ? W oświadczeniu jest, że nadal będą serwisowane w pełnym zakresie (jak Chińczycy obrażeni, to może im przyjdzie rozbierać sprawne egzemplarze na części ). Brak aktualizacji oprogramowania - wstyd dla producenta. Jeśli by były tak poważne wady tego oprogramowania, że z urządzenia nie dało by się normalnie korzystać (a takie raczej nie są), to zebranie i zbiorowy protest musiałby wyjść poza Polskę i przez świat trafić do Chińczyków. Czytam też w oświadczeniu, że ArtaTech bierze "pełną odpowiedzialność za markę InkBOOK" włączając aktualizacje oprogramowania. Ufam, że nauczeni doświadczeniem, zagwarantują w tej własnej serii doszlifowanie do poziomu dobrych marek, jak Nook czy Kobo, nie wspominając o Amazonowym Kindle. Czy moja wizja sytuacji trzyma się kupy i jest do przyjęcia ? Czuję się częściowo winny większemu kojarzeniu InkBOOK-a z Onyxami, bo sam założyłem wątek o nowym czytniku w dziale "Onyx BOOX". Wydaje mi się, że są potrzebne porządki i przeniesienie tematów dotyczących inkBOOK-a do osobnego działu.
_________________ W też
Ostatnio edytowano 08 sie 2015 16:00:06 przez airs, łącznie edytowano 1 raz
|
08 sie 2015 15:57:47 |
|
|
SwiatCzytnikow.pl
Dołączył(a): 14 sie 2010 11:00:21 Posty: 1873
eCzytnik: kindle, onyx, nook, kobo, pb, ipad
|
Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
Artykuł o całej sytuacji + odpowiedzi, jakie otrzymałem z Arta Tech na kilka moich pytań. http://swiatczytnikow.pl/dystrybutor-cz ... tkownikow/
_________________ http://swiatczytnikow.pl (dawniej: Świat Kindle) http://ebooki.swiatczytnikow.pl - (prawie) wszystkie polskie e-booki w jednym miejscu, czyli porównywarka ofert księgarni.
|
08 sie 2015 15:57:57 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 25 lis 2008 10:32:57 Posty: 340
eCzytnik: Forma, Oasis 2
|
Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
@airs
Wszystko fajnie - wiesz, sprzęt, dystrybutor, chińczyk, fabryka, problemy, duże stany nie sprzedanych T68, itp, domysły, srutututu
Ale jeżeli ktoś chce być w porządku to nie licząc tego, że jakiekolwiek oświadczenie o zakończeniu współpracy wypłynęło po informacji od Przemo to popatrz na nie, przeczytaj je i powiedz obiektywnie co się z niego dowiedziałeś. Bo ja głównie tego - Inbook to marka ArtaTech - Inbook jest najlepszy - kupujcie Inbooka - będziemy go wspierać (Inbooka) - komfort czytania zapewnia Inkbook
A może jednak taka informacja powinna być adresowana do byłych nabywców Onyxa, zamiast opisywać inny model ? Co z tego, że potem informacje skierowane do nabywców modeli Onyx są podawane na forum przez anonima, w dodatku w trzech wątkach i trzeba je wyciągać jak psu z gęby ... Dystrybutor nadal zachiwuje się tak jak się zachowywał - nie do końca w porządku. tyle.
|
08 sie 2015 17:59:32 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 09 lis 2009 20:20:04 Posty: 1433 Lokalizacja: Kraków
eCzytnik: inkBOOK Onyx
|
Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
@grucha44 OK, to też rozumiem, sam mam dwa Onyxy w domu i będę musiał główkować, jeśli będę chciał unowocześnić oprogramowanie. Właśnie zauważyłem, że zamiast Miłosza czy Adama odzywa się jakieś "firmowe" konto ArtaTech wczoraj założone
_________________ W też
|
08 sie 2015 18:13:44 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 12 sty 2015 19:15:06 Posty: 112
eCzytnik: Onyx Boox C67ML AG2
|
Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
No nie wiem... jak widzę na wiadomym forum ludzi, którzy instalują software z Onyxa na Boyue, to zastanawiam się co w tym Boyue jest takiego złego, że to robią . Co do reszty twojej wypowiedzi to oczywiście jest w tym wiele racji. Musisz jednak zrozumieć rozgoryczenie części ludzi. U mnie osobiście to trzecie urządzenie (w tym tylko AG2 nie pochodzący bezpośrednio od producenta), które kupiłem stosunkowo niedawno, dostałem jeden update i na tym się skończyło. Jakaś czarna seria chyba, albo znak czasów. Każdy ma jakieś swoje tłumaczenia, ale zazwyczaj są one jakąś zasłoną dymną. Kiedy zacząłem czytać to forum w poszukiwaniu czytnika, to posty ArteTech wyglądały pięknie... dokładnie tak jak obecnie odnośnie inkBooka. Potem było już dużo gorzej... same ogólniki, wykręty. To osobiście mam za złe firmie... tą dezinformację, albo brak informacji, a wtopa z Chińczykami każdemu mogła się przytrafić i tu mówię po prostu trudno. Z tego też powodu zapewnianie o gwarancji i wsparciu traktuję jako kolejny ogólnik bez pokrycia. Tutaj jestem o wiele bardziej negatywnie od ciebie nastawiony i zamiast wypełniania warunków gwarancji za pomocą rozbierania nowych czytników raczej przewiduję większy odsetek odmowy naprawy ze względu uszkodzone porty USB, czy nieprawidłowe ładowanie (sądząc po opisanych wcześniej na forum przypadkach). Czas pokaże zarówno w przypadku Onyxa, jak i inkBooka co z tego wyjdzie. Oby się wszystko odmieniło na lepsze .
|
08 sie 2015 18:51:29 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 19 maja 2012 16:05:11 Posty: 137
eCzytnik: Boox i62, Lbook 3 , Boox M92
|
Re: Odp: Informacja w sprawie współpracy z Onyx Internationa
Ja mówiąc szczerze właśnie sprawiłem sobie 2 onyxa - i86 od booxtora , oprogramowanie wbrew słowom airsa jest dalej rozwijane. Nie mówiąc o tym że poprzez play większość programów jest uaktualniana (np moonreader aireder czy też calibre companion ) Ostatnia wersja 1.7.3 dla t68, i86 i reszty czytnikow opartych na andku 4 wyszła w tym tygodniu. Czy w związku z zakończeniem wsparcia programowego dla lynxów przez artatech można dodać t68 do wspieranych przez legimi eink czytników ( tak żeby nie trzeba było modelu zmieniać )?
|
08 sie 2015 23:31:50 |
|
|
Użytkownik
Dołączył(a): 12 sty 2015 19:15:06 Posty: 112
eCzytnik: Onyx Boox C67ML AG2
|
Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
@johh, czy czytniki od booxtora tez maja jakiś własny brandowany soft, czy update możesz robić bezpośrednio z Onyx International? Jeśli brandowany, to nie rozumiem tej różnicy, gdzie Onyx Int był w stanie w miarę na bieżąco dostarczać soft booxtorowi, a dla ArtaTech zaprzestał z końcem zeszłego roku.
|
09 sie 2015 11:17:09 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|
|
|