Teraz jest 29 mar 2024 0:21:07




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Kilka pytań przed zakupem czytnika - just in case 
Autor Wiadomość
Użytkownik

Dołączył(a): 28 lis 2012 23:55:12
Posty: 6
Post Kilka pytań przed zakupem czytnika - just in case
Witam serdecznie, przymierzam się do zakupu czytnika Nook Simple Touch. Poczytałam już troszkę na jego temat, jednak nie znalazłam odpowiedzi na parę nurtujących mnie pytań. Z góry zaznaczam, że nie zamierzam go rootować - bo nawet nie wiem jak do tego się zabrać ;) .

1) Jestem studentką i korzystam z podręczników przeważnie w wersji .pdf (która jest po prostu skanem danego podręcznika) czytałam że .pdf-ów nie da się zoomować na nooku, ale czy dam radę powiększyć czcionkę?

2) Na youtubie znalazłam recenzję, w której jest mowa, iż czytając .pdf nie działa funkcja zakreślania i szukania w słowniku. Czy jeśli skonwertuję ten plik do ePub te fukcje będą działały bez problemu?

3) Nook ma wi-fi ale brak mu przeglądarki, czy bez rootowania mogę skorzystać z google tak jak pokazano w tym filmiku - http://www.youtube.com/watch?v=_DNTIkvJbDs ?

4) Czy książki, które wyświetlaj się w nooku pod tytułem "What to read next" są wgrane na e-booka czy są to jedynie reklamy?


29 lis 2012 0:21:08
Zobacz profil
SwiatCzytnikow.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2010 11:00:21
Posty: 1873
eCzytnik: kindle, onyx, nook, kobo, pb, ipad
Post Re: Kilka pytań przed zakupem czytnika - just in case
a. Nook jest wyjątkowo złym pomysłem w przypadku PDF. Nie działa tryb landscape, czyli po prostu możliwość przekręcenia czytnika w poprzek, co daje większą szerokość takiego PDF.

b. Jeśli podręcznik jest skanem PDF, to na żadnym czytniku nie będzie działał słownik. Konwersja do epub - jasne, ale najpierw musiałabyś odzyskać tekst z tego skanu czyli użyć oprogramowania OCR (np. Fine Reader).

c. Nook ma ukrytą przeglądarkę którą można odpalić przez pole wyszukiwania.

d. chyba reklamy :)