Teraz jest 19 sie 2018 8:58:02




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Informacja w sprawie współpracy z Onyx International 
Autor Wiadomość
Użytkownik

Dołączył(a): 12 sty 2015 18:15:06
Posty: 112
eCzytnik: Onyx Boox C67ML AG2
Post Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
Tzigi napisał(a):
Arta Tech napisał(a):
informujemy, że nie planujemy wprowadzić oprogramowania Booxtor na nasze urządzenia.

O, jakiś progres. Może jeszcze napiszcie to w odpowiedzi na Świecie Czytników - chyba, że nie wie prawica, co czyni lewica i wypowiedź: "Drodzy, sprawdzimy co może być przyczyną blokady i wrócimy wkrótce z odpowiedzią." była tylko marketingowym unikiem.

Też na to czekałem, sprawdzałem kilka dni, ale żadna informacja się nie pojawiła. Zaakceptowałem fakt, że firma nie będzie publikować nowego firmware, ale opublikowanie ostatniego firmware w postaci odblokowanej chyba może zrobić? A może znowu to po prostu niezrozumienie po mojej stronie jak to wszystko wygląda na prawdę. Czy "dodatki" ArtaTech też wykonywano w Chinach i firma po prostu nie posiada żadnego personelu wykonującego modyfikacje lokalnie?


14 sie 2015 18:27:40
Zobacz profil
Użytkownik

Dołączył(a): 08 sty 2015 8:52:38
Posty: 158
eCzytnik: Trekstor 4INK
Post Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
Może kontener z informatykami z Chin właśnie płynie ;-)?


14 sie 2015 18:44:03
Zobacz profil
Użytkownik

Dołączył(a): 19 maja 2012 15:05:11
Posty: 137
eCzytnik: Boox i62, Lbook 3 , Boox M92
Post Re: Odp: Informacja w sprawie współpracy z Onyx Internationa
Arta Tech napisał(a):
Chcąc postawić sprawę absolutnie jasno informujemy, że nie planujemy wprowadzić oprogramowania Booxtor na nasze urządzenia. Jest to oprogramowanie, z którym nie mamy nic wspólnego, co za tym idzie nie mamy możliwości przetestowania go i zagwarantowania poprawnego działania. Nasze podejście w kwestii aplikacji nie zmienia się - te nadal sukcesywnie będą udostępniane.
Nie można wprowadzać czegoś czego nie ma - booxtor jest dystrybutorem czytników podobnie jak wy i nie ma własnego oprogramowania , właścicielem jest tu producent czytników onyx international. Trudno zrozumieć słowa że nie macie nic wspólnego z oprogramowaniem na sygnowane przez was czytniki skoro to samo tak naprawdę oprogramowanie onyx international jest stosowane w waszych czytnikach. Chodzi nam o to żebyście ułatwili zmianę / aktualizację oprogramowania do najnowszych wersji opublikowanych przez onyx. Czy to tak trudno opublikować np poprzez sklep google stworzonych przez was aplikacji dodatkowych wraz z publikacją "czystego" firmware prosto od onyx do wgrania na czytniki?


15 sie 2015 16:19:41
Zobacz profil
Użytkownik

Dołączył(a): 27 mar 2014 1:17:52
Posty: 541
eCzytnik: PB Mini, czasem InkBook
Post Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
chmm w ramach bycia adwokatem diabła :)

O ile użytkownicy mogą sobie hmm "ukraść" czy też bardziej pasujący termin "spiracić" firmware, to firma (która ma chyba chętkę na dalszy rozwój, tym bardziej międzynarodowy) nie ma tu już dużego pola do popisu.
Słowo klucz: copyright - to wielkie bagno, a jak widać z tych nikłych przecieków od dystrybutora to się słabo zabezpieczyli w umowach (pacz brak dostępu do kodu) więc mogą nie mieć już za wiele możliwości w tym względzie.


Czy puszczenie OTA z odblokowaniem jest możliwe - tu też może dochodzić sprawa właśnie tego całego copyrightu i umów (konkretne kary).

Fakt. Taki odbezpieczający OTA bardzo ładnie by ustawił postrzeganie firmy u obecnych i zawiedzionych power-użytkowników, albo chociaż zapewnienie oficjalne, że serwis nie będzie szukał dziury w obcym firmware* - też by dało jakiś pozytywny obraz.


* oczywiście bez wsparcia tegoż firmware.


16 sie 2015 22:03:08
Zobacz profil
Użytkownik

Dołączył(a): 08 sty 2015 8:52:38
Posty: 158
eCzytnik: Trekstor 4INK
Post Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
Inaczej mówiąc, tak czy siak lecą w kulki i żadnego gestu nie zrobią. Oczywiście zawsze można kupić InkBooka.


18 sie 2015 6:48:52
Zobacz profil
Użytkownik

Dołączył(a): 20 paź 2014 8:55:07
Posty: 109
eCzytnik: T68 Lynx, PB Touch Lux3
Post Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
Maskar napisał(a):
Inaczej mówiąc, tak czy siak lecą w kulki i żadnego gestu nie zrobią. Oczywiście zawsze można kupić InkBooka.

Gdyby InkBook był dopracowany, można by pomyśleć, ale nie jest, a nikt nie zagwarantuje, że za pół roku nie zrobią tak samo jak z pozostałymi urządzeniami. To jak się zachowują powoduje, że ja nie mam do nich zaufania - wiadomo - błędy każdemu mogą się zdarzyć, ale dla mnie nie jest istotne, czy błędy się zdarzają - bo takie zdarzać się mogą, ale jak reagują na błędy.

_________________
Conieco o programownaiu


18 sie 2015 7:16:48
Zobacz profil WWW
SwiatCzytnikow.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2010 10:00:21
Posty: 1855
eCzytnik: kindle, onyx, nook, kobo, pb, ipad
Post Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
Ale w tym momencie nie ma błędów *krytycznych*, dla których czekamy na aktualizację. To co akurat mi najbradziej przeszkadzało dotyczyło migania w aplikacji Legimi i zostało już poprawione.

_________________
http://swiatczytnikow.pl (dawniej: Świat Kindle)
http://ebooki.swiatczytnikow.pl - (prawie) wszystkie polskie e-booki w jednym miejscu, czyli porównywarka ofert księgarni.


18 sie 2015 7:39:39
Zobacz profil WWW
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lis 2011 12:42:17
Posty: 74
eCzytnik: Lynx (T68)
Post Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
Vroo napisał(a):
Ale w tym momencie nie ma błędów *krytycznych*, dla których czekamy na aktualizację.

To jak z indeksowaniem (czyli powodem, dla którego ostatecznie żyję z dość antyczną wersją)? Czy to zostało poprawione?

A najnowsze oprogramowanie dla T68 jest warte uwagi przede wszystkim (IMHO) dla punktu "APP increased to SD card option is installed, choose the third-party applications installed on the user's own storage available partitions;". Ja np. na moim T68 Legimi już za nic nie zainstaluję - po prostu inne ważniejsze aplikacje nie zostawiły dla niego miejsca.


18 sie 2015 7:50:13
Zobacz profil
Użytkownik

Dołączył(a): 27 mar 2014 1:17:52
Posty: 541
eCzytnik: PB Mini, czasem InkBook
Post Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
Tzigi: Vroo pisał raczej o nowym dziecku Artatechu.
Z drugiej strony patrząc, masz dość hmm dziwaczne wymagania co do czytnika.

Przy tym na Twoim miejscu (i przy Twoich wymaganiach), już dawno bym zrezygnował z pozornej gwarancji* i wgrał alternatywny firmware, chyba że tts jest potrzebny.

* tak patrząc realnie to: o ile przez kilka miesięcy nic się nie rozleci, to już dalej przecież najczęściej uwala się:
  • ekran (i tak poza gwarancją)
  • bateria (znasz podejście serwisu i ich wymagań z kosmosu dotyczących ładowarki)
  • gniazda (wg serwisu zawsze to będzie wina użytkownika)


18 sie 2015 15:15:28
Zobacz profil
Użytkownik

Dołączył(a): 13 lut 2012 20:52:18
Posty: 2515
Lokalizacja: Radom
eCzytnik: Kindle Voyage
Post Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
Dokładnie tak samo odebrałem wpis Vroo. Jak trzeba bardziej dosadnie to niech będzie: InkBook na razie, w przypadku niektórych egzemplarzy, działa całkiem sprawnie i nie potrzeba pilnych aktualizacji. Starsze modele, nawet flagowe, są porzucone. Dopóki InkBook jest względną nowością to jeszcze dystrybutor coś napisze na forum (choć nic ponad zbywające ogólniki), jak się trochę zestarzeje (czyli kiedy pojawi się nowy model) to użytkownicy InkBooka, znajdą się w takiej samej sytuacji jak Ty teraz.


18 sie 2015 16:25:25
Zobacz profil
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 lis 2009 19:20:04
Posty: 1433
Lokalizacja: Kraków
eCzytnik: Onyx C65 & T68, inkBOOK
Post Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
Może trochę światła na ten temat dorzucą wypowiedzi założyciela i szefa firmy Arta Tech, opublikowane 27 sierpnia w rozmowie/artykule:
"Nawet jeśli Amazon wejdzie do Polski z całą ofertą, nikt nie powinien drżeć o posady - ..."

W drugiej połowie artykułu jest trochę o problemach z czytnikami Onyx:
Cytuj:
"Stworzyliśmy markę Onyx od zera swoją ciężką pracą od 2009 roku. Jednak jej popularność w ostatnim okresie jest sprawą dyskusyjną. Przypuszczamy, że w związku z licznymi problemami Onyx International, jakie nadal docierają do nas z rynku międzynarodowego, firma zaczęła szukać zbyt wielu oszczędności, niestety kosztem produktu.
- Jak na przykład…?
Zaczęto nas pozbawiać narzędzi pozwalających na samodzielną pracę nad oprogramowaniem, co w połączeniu z brakiem wsparcia doprowadziło do powstawania kryzysów. Efekty łatwo teraz zaobserwować śledząc na przykład serwisy społecznościowe, choć i tak to co dotarło do użytkowników końcowych to ledwie ułamek problemów jakie wyeliminowaliśmy pracą naszego zespołu."

Więcej o tych i innych sprawach związanych z czytnikami i e-czytelnictwem w zalinkowanym wyżej artykule.

_________________
W Obrazek też ;)


27 sie 2015 20:47:45
Zobacz profil WWW
Użytkownik

Dołączył(a): 11 gru 2011 18:33:43
Posty: 812
eCzytnik: Kindle Classic InkBOOK Classic 2
Post Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
W artykule ciekawa teza, że filozofią Artatechu jest prostota. Ciekaw jestem od kiedy, bo pamiętam modele Booxów z trzema aplikacjami do ebooków, w której każdej czegoś brakowało. Skoro współpraca Artatechu z Onyxem układała się nie najlepiej, to dlaczego firma z wrocławia umieściła w nazwie swojego Inkbooka nazwę byłego partnera? Ciekaw jestem kiedy byśmy dowiedzieli się o zerwaniu współpracy, gdyby nie wpis na tym forum, w którym jeden z użytkowników pokazał fragment korespondencji z Onyx International, z którego wynikało, że Artatech nie jest już dystrybutorem Onyxa.

_________________
Blog o e-książkach, e-czytnikach i e-czytaniu PocketBook Touch HD 2 - recenzja czytnika PocketBook Basic Lux - recenzja czytnika


28 sie 2015 7:31:52
Zobacz profil WWW
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lis 2011 12:42:17
Posty: 74
eCzytnik: Lynx (T68)
Post Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
airs napisał(a):
Może trochę światła na ten temat dorzucą wypowiedzi założyciela i szefa firmy Arta Tech (...) W drugiej połowie artykułu jest trochę o problemach z czytnikami Onyx:
Cytuj:
(...) Zaczęto nas pozbawiać narzędzi pozwalających na samodzielną pracę nad oprogramowaniem, co w połączeniu z brakiem wsparcia doprowadziło do powstawania kryzysów. Efekty łatwo teraz zaobserwować śledząc na przykład serwisy społecznościowe, choć i tak to co dotarło do użytkowników końcowych to ledwie ułamek problemów jakie wyeliminowaliśmy pracą naszego zespołu."

Dobra i taka wypowiedź, ale ona nadal nie czyni stwierdzenia "nie mamy możliwości przetestowania go i zagwarantowania poprawnego działania" prawdziwym, skoro każdy posiadacz Lynxa ma możliwość przetestowania tego oprogramowania (co najwyżej straci przy tym gwarancję, ale chyba ArtaTechu ten problem nie dotyczy). Wobec czego czekam dalej na wypowiedź szczerą i otwartą, na czym polega problem.


28 sie 2015 9:23:04
Zobacz profil
ArtaTech.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 sie 2015 10:12:00
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
eCzytnik: inkBOOK
Post Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
Tzigi, jak już wyjaśniliśmy, nie jesteśmy producentem, lecz dystrybutorem urządzeń z danym oprogramowaniem. Nie jesteśmy w stanie zapewnić długiego czasu poprawnej pracy takiego czytnika. Ewentualne testy na posiadanym urządzeniu nie będą adekwatne, bo nie ma żadnej pewności, że w przypadku innych czytników nie wystąpią problemy (np. krótsza praca baterii lub błędna współpraca naszych urządzeń z oprogramowaniem Booxtor).


28 sie 2015 11:07:29
Zobacz profil WWW
Użytkownik

Dołączył(a): 10 lip 2011 15:04:29
Posty: 51
eCzytnik: Kindle 3, Nook ST, T68 Lynx
Post Re: Informacja w sprawie współpracy z Onyx International
Arta Tech napisał(a):
Tzigi, jak już wyjaśniliśmy, nie jesteśmy producentem, lecz dystrybutorem urządzeń z danym oprogramowaniem. Nie jesteśmy w stanie zapewnić długiego czasu poprawnej pracy takiego czytnika. Ewentualne testy na posiadanym urządzeniu nie będą adekwatne, bo nie ma żadnej pewności, że w przypadku innych czytników nie wystąpią problemy (np. krótsza praca baterii lub błędna współpraca naszych urządzeń z oprogramowaniem Booxtor).


A czymże to Wasze urządzenia różnią się tak bardzo od innych Onyxów.

Czy odblokowanie waszego Lynx'a jest aż tak wielkim problemem. Z podanego wyżej wywiadu wynika, że macie bardzo dobrą ekipę, więc chyba możecie to zrobić?


28 sie 2015 21:46:32
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do: