eKsiążki
https://forum.eksiazki.org/

Word 2007 - Katalog Książek - Pomoc
https://forum.eksiazki.org/software-i-hardware-f24/word-2007-katalog-ksiazek-pomoc-t1984.html
Strona 1 z 1

Autor:  marcinchicago39 [ 21 mar 2008 11:20:42 ]
Tytuł:  Word 2007 - Katalog Książek - Pomoc

Zbieram audioksiążki i tworzę ich katalog w Wordzie 2007, żadnych opcji nie dodawałem, sam sobie porządkuje alfabetycznie. Katalog wciąż rośnie i ostatnio przekroczył 20 stron, często do niego zaglądam i za każdym razem muszę jeździć z góry na dół do odpowiedniej iltery. W związku z tym że staje się to coraz bardziej niewygodne mam pytanie.
Czy istnieje możliwość stworzenia linków do danych liter. Czy dałoby się na początku katalogu wpisać alfabet z literami po których kliknięciu tekst sam przeskakiwał by np. do litery S. Może można stworzyć coś bardziej skomplikowanego a mianowice ciągle widoczny, (nie zależnie od strony którą oglądam) pasek linków np. na prawym marginesie na którym obecne były by klikalne litery - linki, za których pomocą można by przeskakiwać do odpowiednich miejsc w katalogu. Mam nadzieje że wystarczająco jasno opisałem to co chciałbym zrobić. Może jest wśród nas ktoś kto zna dobrze Worda i potrafił by mi udzielić wskazówek jak stworzyć to o czym piszę.
Z góry dziękuje.

Autor:  Mori [ 21 mar 2008 11:26:23 ]
Tytuł: 

Ale czemu w Wordzie? To masochizm. Albo zatrudnij jakąś bazę danych, która będzie odpowiednia do przechowywania tego typu danych, albo chociaż arkusz kalkulacyjny, który ma możliwość automatycznego sortowania i filtrów (które załatwią Ci problem np. danej literki). Word się do tego zupełnie nie nadaje.

Autor:  marcinchicago39 [ 21 mar 2008 11:36:14 ]
Tytuł: 

Ale jak arkusz kalkulacyjny, jakoś tego nie widzę, może masz racje ale jak miałbym to niby zrobić jeżeli nie znam się na akruszach kalkulacyjnych (no może o exelu mam minimalną wiedzę jak wpisać jakieś równiania matematyczne) a bazy danych, powiem szczerze że nawet nie umiem wymienić nazwy ani jednego programu tego typu. To chyba z tego wynika że albo muszę się nauczyć obsługi innego typu programów albo szukać dalej ręcznie w wordzie??????????????

Autor:  Mori [ 21 mar 2008 12:12:59 ]
Tytuł: 

W Excelu, przynajmniej w starszych wersjach, jest coś takiego jak formularz - dzięki temu pierwszy wiersz będzie nagłówkami kolumn, a reszta - danymi (poszczególnymi "rekordami").

Obsługa tego jest (albo była - nie mam 2k7, nie wiem) banalna - po prostu w pierwszym wierszu komórki nazwyasz np.: "Numer", "Tytuł", "Autor" etc., w następnych zaś podajesz właściwe dane. Potem tylko z menu z formularzem wybiera się filtry, by wyświetlić interesującą cię część... Można też banalnie prosto sortować od A do Z.

Bazy danych - nie wiem, choćby Office'owski Access.

Autor:  Kell [ 21 mar 2008 14:02:10 ]
Tytuł: 

Zdecydowanie przerzuć swoje dane na nająś bazę. Mam nawet jakąś gotową do audiobooków w Accesie - ale z tego co pamiętam to Ty chyba akurat go nie masz bo kupiłeś ten pakiet za 200 zł bez niego? Nawet jeśli nie masz to są inne bazy danych, nie wspomnę już o zwykłym programie do katalogowania książek czy czegoś innego. W Wordzie to się zabijesz zanim zrobisz przejrzysty interfejs.

Autor:  marcell [ 21 mar 2008 22:50:52 ]
Tytuł: 

Można wszystko i we wszystkim. Po pierwsze wrzuć to wszystko do tabeli, po drugie poeksperymentuj z tabela -> sortuj (gdy nasz zaznaczoną cała tabelę), po trzecie poczytaj w plikach pomocy o zakładkach i łączach w dokumencie, a gdy już to rozgryziesz wrzuć efekt swoich przemyśleń do nagłówka lub stopki i gotowe.
Nie twierdzę że Word nadaje się do katalogowania czegokolwiek, więc lepiej poszukaj jakiejś gotowej bazy danych.

Autor:  marcinchicago39 [ 22 mar 2008 22:11:29 ]
Tytuł: 

Rzeczywiście nie mam Accessa. Sciągnołem ostatnio jakiś program do katalogowania książek ale żeby to teraz wypełnić to musiał bym wszystko przekopiowywać z worda a to chyba by mi zajeło z rok. Dlatego nie myślałem o zmianie programu a o poprawieniu tego co już mam.

Autor:  vanderbook [ 22 mar 2008 22:16:39 ]
Tytuł: 

W każdym dokumencie worda można stworzyć wielostopniowy plan dokumentu (najprościej formatowaniem nagłówek 1 , nagłówek 2 itd... albo za pomocą konspektu)
Plan dokumentu ma to do siebie że kliknięcie na jakiś jego element natychmiast przenosi nas do odpowiedniego miejsca pliku. Dobrze zrobione ebooki stosują to rozwiązanie dla zrobienia spisu treści.

Autor:  marcinchicago39 [ 24 mar 2008 11:41:28 ]
Tytuł: 

Nie zrobiłem tego dokładnie jak proponujesz vanderbook ale dzięki twojej radzie zainspoirowałem się do zrobienia zakładek na początku każdej z liter i zrobiłem sobie na początku katalogu hiperłącza do kążdej z nich. No i mam to co chciałem - dziękuje wszystkim za pomoc.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/