eKsiążki https://forum.eksiazki.org/ |
|
Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywnie https://forum.eksiazki.org/kobo-f185/dlaczego-redcoon-to-szit-a-kobo-podobniez-subiektywnie-t15092.html |
Strona 1 z 3 |
Autor: | wiking10 [ 23 lut 2015 16:09:14 ] |
Tytuł: | Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywnie |
W styczniu 2014 kupiłem Kobo Aura Hd. Wiadomo, poczatkowo radoch i zadwolenie, później jakieś zawiechy. Przez ostatnie miesiące był spokój. No i w sobotę padł - obraz obrócił sie 180 stopni, po próbie prostego resetu - biały ekran i koniec. Przy podłączeniu do ładowania biały kilka razy miga. NIdgy nie upadł, nigdy nie był zamoczony. No ale przecież można naprawić gwarancyjnie albo pogwarancyjnie. Złośliwość losu - kupiony 9 stycznia, padł w lutym roku nastęnego - gwarancja 12 miesięcy. Dobra, dobra - pogwarancyjnie zapłacę i zrobią. NIestety pogwarancyjnie także nie zrobią i nikt tego nie robi w Polsce. Telefony : 1 konsultant w R: "...aaa gwarancja minęła...a to nie. ...nie wiem... nie znam się...jestem zarobiony... nie wiemy gdzie to można zrobić..." 2 konsultant w R, kilka minut później: "... gwarancja minęła...my nie...tylko servis w Niemczech, ale po gwarancji oni też nie...ale niech Pan spróbuje w zaprzyjaźninej firmie XXX" Firma XXX : " My się egzotyką nie zajmujemy" W necie oczywiście nic. Infantylnie myślałem, że KObo... marka...firma...Redcoon...renoma. A tak naprawdę można to sobie wsadzić w d...ę. Po zakupie nikt nie wspomniał, że można wykupić przedłużenie gwarancji. Jakoże jestem dużym chłopcem, zbieram różne zabawki. W głowie mi się nie mieści, że może być jakiś produkt bez wsparacia pogwarancyjnego. Trochę szkoda pieprznąć siedmioma stówami o ścianę. W przyszłości z pewnością już żadne Kobo, jeżeli tego nie da sie reanimować. I nic z Redcoon-u. CZy ma ktoś może namiary na miejsce, gdzie zrobią Kobo Aurę HD? pozdr. serdecznie |
Autor: | TobiaszSML [ 23 lut 2015 16:31:44 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn |
Szkoda, że takie rewelacje o redcoonie poznaję po zakupie Aury H2O... A co do samego czytnika to nie wiem gdzie go naprawiają, ale pewnie daleko za granicą. Zatem pewnie sam musisz coś z nim pokombinować. Podłączony do komputera reaguje? Możesz na niego coś zgrać? |
Autor: | wiking10 [ 23 lut 2015 16:36:06 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn |
Po podłączeniu do kompa żadnej reakcji - zapala się na moment biała dioda. Jeżeli próbowałem zrobić miękki reset, ekran dwa razy przyciemniał. To wszystko. |
Autor: | MiPr [ 23 lut 2015 16:46:48 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn |
wiking10, ja na Twoim miejscu zgłosiłbym się po poradę (np. tu znajdziesz kontakty: http://www.uokik.gov.pl/problemy.php?problem=68), ponieważ poza gwarancją, Redcoona powinna też obowiązywać 2-letnia rękojmia (obowiązuje w całej EU a nie tylko w Polsce). Popytaj, powalcz - niewykluczone, że uda Ci się wygrać. |
Autor: | TobiaszSML [ 23 lut 2015 16:47:50 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn |
No to chyba jest jego koniec. O reakcję komputer pytałem, bo mógłbyś zgrać na niego firmware i niby automatycznie by go zainstalował... Możesz jeszcze na komputerze zainstalować kobo desktop i sprawdzić czy tam wykryje jakiś ereader. Skoro czytnik sam padł, to może też sam zmartwychwstanie. Czasami miałem tak z elektroniką. Nie działała, zostawiłem ją na kilka dni i później było spoko, a przynajmniej przez jakiś czas. |
Autor: | Vroo [ 23 lut 2015 16:47:52 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn |
Kobo - marka. Owszem, ale nie sprzedają i nie wspierają czytników w Polsce. Redcoon? No firma, są na towar klienci, to sprzeda czytnik nie wspierany w Polsce. Inna sprawa, że z pogwarancyjnym naprawieniem jakiegokolwiek czytnika można mieć problemy, bo wymiana ekranu czy płyty głównej to są kwoty zbliżające się do cen nowego. |
Autor: | wiking10 [ 23 lut 2015 17:04:43 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn |
Dziekuję za zainteresowanie. Gdybym rozwalił fizycznie, pretensje miałbym do siebie. A tak to jestem lekko poirytowany. Spróbuję ruszyć temat z rękojmnią. Łudzę się jeszcze, że jak do każdeg gadżetu, tak i do tego są juz magicy spoza oficjalnej struktury. Może ktoś zna takiego. pozdr. |
Autor: | Papachris [ 23 lut 2015 19:54:03 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn |
W zakresie umów zawartych przed 25 grudnia 2014 r. stosuje się Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141 poz. 1176). Powołując się na art. 8 ust. 1 zażądaj wymiany towaru na nowy. Gwarancja Cię nie interesuje, to osobne uprawnienie. Odeślij towar oraz pismo podpisane własnoręcznym podpisem (list polecony, najlepiej zwrotka, a jeszcze lepiej żeby na zwrotce i potwierdzeniu nadania pisało niezgodność towaru z umową plus niesprawny towar) i czekaj na rezultat. Mają 14 dni na ustosunkowanie się od momentu otrzymania pisma, nie musisz im o tym przypominać (terminy działają na Twoją korzyść). Przed wysłaniem zrób zdjęcie towaru z każdej strony. Powodzenia:) |
Autor: | wiking10 [ 23 lut 2015 21:00:55 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn |
Dzięki Papachris. Coś jest na rzeczy. Zadzwoniłem do innego sprzedawcy Kobo z zapytaniem, co po 12 miesiącach gwarancji? Odpowiedź: "Ma Pan jeszcze 12 miesięcy rękojmi" Ja: "Nie rozumiem" O: "Przysyła Pan do nas. Nasz serwis zajmuje się czytnikiem". ...czyli sprzedawca dowolnie ustala sobie rękojmię - jej w ogóle zaistnienie, zasady, czas trwania? pozdr. |
Autor: | Papachris [ 23 lut 2015 21:15:19 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn | |||||||||
W żadnym razie. Niezgodność towaru z umową jest uprawnieniem wynikającym ze wskazanej Ustawy. Istnieje możliwość skrócenia okresu odpowiedzialności sprzedawcy do 1 roku, ale tylko wtedy, gdy sprzedawana rzecz jest używana i zostało to jasno określone. W każdym innym przypadku dwa lata. Poza tym dwa założenia: 1) jesteś konsumentem 2) nabyłeś towar od przedsiębiorcy. Rozumiem jednak, że kupiłeś czytnik na siebie a nie na działalność gospodarczą. Jak kupiłeś na firmę, to inne przepisy. |
Autor: | tps4 [ 23 lut 2015 21:22:25 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn |
wiking10, To troszkę inaczej. Sprzedawca, czy producent do tej pory dowolnie ustalał sobie gwarancję ( mogło jej w ogóle nie być). Przy sprzedaży przez firmę towaru dla osoby fizycznej nie ma zastosowania rękojmia, a przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, gdzie okres "ochronny" dla towaru jest 2 lata, ale tylko przez pierwsze pół roku przyjmuje się, ze wada występująca w tym okresie to wada fabryczna. Po tym okresie na użytkowniku ciąży odpowiedzialność udowodniania tego. W/g nowych przepisów ( ale Ciebie nie dotyczących) niezgodność towaru z umową w/g przywoływanej wyżej ustawy zastępuje 2 letnia rękojmia. Mam nadzieję, że nic nie pomieszałem, bo piszę z głowy. |
Autor: | Papachris [ 23 lut 2015 21:55:27 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn |
W sumie to oświadczenie gwarancyjne dalej jest dobrowolne, tylko nieco bardziej uregulowane. Gwarancja i niezgodność towaru z umową to dwie różne rzeczy. Należy je rozróżniać. |
Autor: | wiking10 [ 23 lut 2015 22:11:52 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn |
Czyli podsumowując, kupiłem na siebie a nie firmę i w tym momencie zostaję z felernym Kobo i nic nie mogę zrobić? |
Autor: | Papachris [ 23 lut 2015 22:27:17 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn |
Nie. Powinieneś skorzystać z niezgodności towaru z umową zgodnie z tym co napisałem Ci powyżej. To odrębne uprawnienie wynikające z Ustawy. To, że nie masz gwarancji w ogóle Cię nie interesuje, ponieważ z niej nie korzystasz. Masz podstawowe rzeczy opisane wyżej, a wzory reklamacji na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141 poz. 1176) znajdziesz w Internecie. Pozostaje Ci złożyć reklamację i zobaczyć jak się sprawa potoczy. |
Autor: | wiking10 [ 23 lut 2015 22:29:43 ] |
Tytuł: | Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn |
Wielkie dzięki za podpowiedź. Jutro jeszcze lecę do rzecznika konsumentów - pomoże sformułować pismo, może pozdr. serdecznie |
Strona 1 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |