Teraz jest 21 lis 2024 20:33:09




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zamknięty. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Nowe oprogramowanie dla BOOX X61S: (20111020) 
Autor Wiadomość
Post Nowe oprogramowanie dla BOOX X61S: (20111020)
Udostępniliśmy poprawione oprogramowanie dla modelu X61S: ver. 1.5.1 20111020
http://onyx-ereader.pl/pl/fw-boox-x61s
Ta wersja jest z 20 października 2011r.
Zastępuje poprzednią z 29 września (20110929)

Bardzo proszę o wgranie tej wersji, gdyż poprawia istotny problem w zarządzaniu pamięcią, który skutkował różnymi problemami!

Dla pełnego oczyszczenia pozostałości po starszych wersjach, należy zrobić kopię plików z pamięci wewnętrznej (Biblioteka) i dokonać formatowania tej pamięci.
Opcja "Formatuj pamięć" w Ustawieniach.

Cool Reader w tej wersji jest, ale jeszcze nie w pełni zintegrowany z systemem.


Ostatnio edytowano 08 lis 2011 14:41:05 przez Robert ArtaTech, łącznie edytowano 1 raz



26 paź 2011 22:19:57
Użytkownik

Dołączył(a): 08 paź 2011 9:05:12
Posty: 10
Lokalizacja: Kraków
eCzytnik: Kindle 5
Post Re: Nowe oprogramowanie dla BOOX X61S: (20111020)
Witam
Wszystko zrobiłem wedle zaleceń, i nadal mam problemy o których pisałem tutaj: http://forum.eksiazki.org/onyx-boox-f162/czytnik-boox-z-serii-x61s-t10332-105.html Dlatego proszę o nie pisanie cały czas o nie wgrywanie wcześniejszej wersji softu lub u mnie takie rzeczy się nie dzieją. Chcielibyśmy się dowiedzieć co mamy zrobić w tej sytuacji. Bo na razie nie możemy w pełni korzystać z zakupionego sprzętu.

_________________
http://aklimas.digartfolio.pl/


28 paź 2011 18:44:31
Zobacz profil WWW
Post Re: Nowe oprogramowanie dla BOOX X61S: (20111020)
Ponieważ pojawiają się wątpliwości co do sposobu instalacji i działania, jak w ostatnich postach wątku: Czytnik BOOX z serii X61S, napiszę jeszcze raz procedurę instalacji.
(Tych, którzy robią to poprawnie (a mają błędy), proszę o niezrażanie się, tylko sprawdzenie wszystkich kroków - piszę to, mając na względzie również innych użytkowników, którzy tu zaglądną.)

1. Przy tej wersji aktualizacji, należy zrobić kopię plików z pamięci wewnętrznej (Biblioteka) gdyż potrzebne będzie jej sformatowanie.
2. Nalezy zadbać by czytnik był dostatecznie naładowany - minimum 3 kreski wskaźnika baterii.
3. Po ściągnięciu pliku z aktualizacją, należy go rozpakować i sprawdzić czy nie było błędów przy tej czynności.
4. Rozpakowany plik "onyx60_booxe_update.upx" trzeba skopiować do katalogu głównego karty SD. (Nie ma znaczenia, czy na karcie są inne pliki/katalogi, jednak ważne jest by nie miała ona błędów fizycznych, czy logicznych - poprawne przejście programu sprawdzającego kartę w czytniku kart SD w komputerze.)
5. W odłączonym od komputera, wyłączonym czytniku (może być podpięty do ładowarki), umieszczamy kartę SD zawierającą plik aktualizacji . Następnie trzymając wciśnięty przycisk "OK" (środkowy przycisk w "krzyżyku"), naciskamy jednokrotnie, krótko przycisk włączenia (PWR). Po uruchomieniu i pojawieniu się na ekranie napisu o aktualizacji, puszczamy przycisk "OK".
6. Po poprawnym wykonaniu, aktualizacja samoczynnie restartuje czytnik.
Gdy czytnik już się włączy, można sprawdzić w Ustawieniach opcję "O Nas" czy mamy nową wersję (1.5.1 20111020).
Można też od razu ustawić strefę czasową i sprawdzić czas w czytniku.
7. Zaraz po aktualizacji trzeba wejść do ustawień i wykonać w czytniku (nie poprzez komputer) opcję: "Formatuj Pamięć".
Po tej operacji czytnik jest gotowy do pracy, można przywrócić pliki do pamięci wewnętrznej (Biblioteka), kopiując pliki/katalogi z karty SD lub podłączając do komputera i przenosząc je wprost z niego.

Ponieważ widzę sygnały o niepoprawnej pracy, czy niemożności podłączenia do komputera, dla zdiagnozowania problemu proszę o informacje:
1. Jaki system i jaka jego wersja jest w komputerze (np. jeśli Windows to XP czy 7?)
2. Jeśli po podpięciu przez USB, czytnik sygnalizuje "Wykryto połączenie USB", na które odpowiadamy "Tak", to czy po naszej odpowiedzi, komputer również sygnalizuje urządzenie (w wypadku Windows charakterystyczny dźwięk), czy w ikonce "bezpieczne usuwanie sprzętu" pojawia się "masowe urządzenie magazynujące".
3. Jeśli tak, to czy pojawia się dodatkowa litera dysku przenośnego w systemie. Jeśli jest w czytniku karta SD to dwie dodatkowe litery.
4. Jeśli w systemie jest dostępna litera dysku (czytnika i ew. karty), to czy jest do nich dostęp i czy można kopiować pliki.
5. Przed odłączeniem kabla USB od czytnika lub komputera wykonujemy funkcję "wysuń" lub "Bezpiecznie usuń" w zależności od wersji systemu.

Jeśli któryś z powyższych kroków zawodzi, czyli nie możemy skopiować plików z komputera, proszę również o sprawdzenie czy po skopiowaniu z karty SD za pomocą opcji Kopiuj-Wklej z Menu "Plik", e-booka do pamięci wewnętrznej, jest on normalnie otwierany przez czytnik z tej kopii.

Przy ewentualnych problemach, prosiłbym również o sprawdzenie czy czytnik zapamiętuje zmiany opcji z Menu ustawień czytnika (np. częstość odświeżania ekranu, wybór domyślnej aplikacji) jak i z menu tekstu (krój czy rozmiar wybranej czcionki) po restarcie (wyłączeniu i włączeniu) urządzenia.


28 paź 2011 19:36:00
Użytkownik

Dołączył(a): 28 paź 2011 8:55:16
Posty: 13
eCzytnik: Onyx BOOX X61S
Post Re: Nowe oprogramowanie dla BOOX X61S: (20111020)
W innym wątku opisałem ponowną nieudaną próbę zaktualizowania oprogramowania.

Cytuj:
1. Jaki system i jaka jego wersja jest w komputerze (np. jeśli Windows to XP czy 7?)
2. Jeśli po podpięciu przez USB, czytnik sygnalizuje "Wykryto połączenie USB", na które odpowiadamy "Tak", to czy po naszej odpowiedzi, komputer również sygnalizuje urządzenie (w wypadku Windows charakterystyczny dźwięk), czy w ikonce "bezpieczne usuwanie sprzętu" pojawia się "masowe urządzenie magazynujące".
3. Jeśli tak, to czy pojawia się dodatkowa litera dysku przenośnego w systemie. Jeśli jest w czytniku karta SD to dwie dodatkowe litery.
4. Jeśli w systemie jest dostępna litera dysku (czytnika i ew. karty), to czy jest do nich dostęp i czy można kopiować pliki.
5. Przed odłączeniem kabla USB od czytnika lub komputera wykonujemy funkcję "wysuń" lub "Bezpiecznie usuń" w zależności od wersji systemu.

Jeśli któryś z powyższych kroków zawodzi, czyli nie możemy skopiować plików z komputera, proszę również o sprawdzenie czy po skopiowaniu z karty SD za pomocą opcji Kopiuj-Wklej z Menu "Plik", e-booka do pamięci wewnętrznej, jest on normalnie otwierany przez czytnik z tej kopii.


ad 1) 7;
ad 2) komputer nie zauważa podłączenia urządzenia w przeciwieństwie do wrześniowej wersji - czyli jak powinno być;
ad 3) nie pojawia się dodakowa/e litera/y
ad 4) nie ma dodatkowych dysków
ad 5) nie można wykonać tego kroku bo nie widać dodatkowych dysków, można tylko wyjąć kabel.

za pomocą komendy kopiuj-wklej plik był otwierany. Sprawdziłem to wczoraj bo po dzisiejszej instalacji czytnik się od razu zawiesił i już bez dodatkowych badań powróciłem do poprzedniej wersji.


28 paź 2011 20:01:53
Zobacz profil
Użytkownik

Dołączył(a): 28 paź 2011 13:29:25
Posty: 1
eCzytnik: Onyx Boox X61S
Post Re: Nowe oprogramowanie dla BOOX X61S: (20111020)
Zrobiłem wszystko według zaleceń i pełen sukces. System Windows 7 Professional widzi czytnik po podłączeniu. Ivonka działa. Niestety ze stanu uśpienia nadal wybudza dowolny klawisz - tu liczyłem na poprawkę. Za jakiś czas dopiszę jak ze stabilnością tej wersji. Pozdrawiam.


28 paź 2011 20:24:46
Zobacz profil
Użytkownik

Dołączył(a): 08 paź 2011 9:05:12
Posty: 10
Lokalizacja: Kraków
eCzytnik: Kindle 5
Post Re: Nowe oprogramowanie dla BOOX X61S: (20111020)
Wszystko w końcu ruszyło, chyba problem w tym że formatowanie robiłem przed wgraniem softu, a teraz zrobiłem po wgraniu.
Zobaczę jak będzie się teraz sprawował czytnik, mam nadzieję że wieszanie się też teraz zniknie.

Dzięki za szybkie wsparcie i pomoc
Pozdrawiam

_________________
http://aklimas.digartfolio.pl/


28 paź 2011 20:56:22
Zobacz profil WWW
Użytkownik

Dołączył(a): 28 paź 2011 8:55:16
Posty: 13
eCzytnik: Onyx BOOX X61S
Post Re: Nowe oprogramowanie dla BOOX X61S: (20111020)
Do trzech razy sztuka...
Sukcesy kolegów zmobilizowały mnie do przeprowadzenia jeszcze jednej próby...
I się udało!
Nie mam pojęcia, w którym miejscu popełniałem poprzednio błąd. Być może tak jak to robił Kasztelan, być może za dużo zgrywałem od razu, bo i polskie dzielenie i książki... W każdym razie udało się.
Cieszę się i dziękuję Robertowi przede wszystkim za cierpliwość. No i pozostałym kolegom za zmobilizowanie do ponowienia próby.


28 paź 2011 21:36:22
Zobacz profil
Użytkownik

Dołączył(a): 14 wrz 2011 10:03:53
Posty: 12
eCzytnik: X61S
Post Re: Nowe oprogramowanie dla BOOX X61S: (20111020)
Po formatowaniu pamięci - zaraz po zmianie wersji jest wszystko OK.
Łączy się z PC bez problemu.

Pozdrawiam
K.


30 paź 2011 20:09:38
Zobacz profil
Post Re: Nowe oprogramowanie dla BOOX X61S: (20111020)
kosh napisał(a):
Po formatowaniu pamięci - zaraz po zmianie wersji jest wszystko OK.
Łączy się z PC bez problemu.

Tak - to istotny szczegół, żeby sformatować pamięć wewnętrzną zaraz po wgraniu tej wersji oprogramowania i to koniecznie w ustawieniach czytnika opcją "Formatuj pamięć" (nie z komputera).


31 paź 2011 10:46:40
Użytkownik

Dołączył(a): 07 lis 2011 23:44:02
Posty: 64
eCzytnik: Kindle 4 Touch, Kindle Paperwhite 4
Post Re: Nowe oprogramowanie dla BOOX X61S: (20111020)
Witam serdecznie wszystkich.
To mój pierwszy post, ale forum czytam od dłuższego czasu. Po licznych rozterkach zdecydowałem się na zakup Onyxa X61S. Mój czytnik jest w drodze do mnie, ale już wiem, ze zainstalowany w nim soft jest mocno nieaktualny (bodaj czerwcowy).
Być może moje pytanie jest lamerskie, ale nie chciałbym już na samym początku coś skopać. Czy mogę od razu wgrać najnowszą wersję oprogramowania, czy muszę wgrywać po kolei wszystkie wcześniejsze ?


08 lis 2011 0:01:36
Zobacz profil
Użytkownik

Dołączył(a): 04 lis 2011 21:36:31
Posty: 4
eCzytnik: X61S
Post Re: Nowe oprogramowanie dla BOOX X61S: (20111020)
Również witam wszystkich.

emidflow
Moim zdaniem wstrzymaj się z aktualizacją do czasu, gdy zostanie usunięta "usterka" w postaci wybudzania czytnika ze stanu uśpienia dowolnym klawiszem. Ja zaktualizowałem i nerw mnie straszny bierze z tego powodu.


08 lis 2011 8:58:04
Zobacz profil
Post Re: Nowe oprogramowanie dla BOOX X61S: (20111020)
emindflow napisał(a):
Czy mogę od razu wgrać najnowszą wersję oprogramowania, czy muszę wgrywać po kolei wszystkie wcześniejsze ?
Trzeba wgrywać od razu najnowszą wersję oprogramowania, ono zawiera zawsze najbardziej aktualne funkcje i poprawki w całości.

W przypadku X61S są to istotne poprawki systemu zarządzania pamięcią i zarządzania energią. Dodana jest też nowa aplikacja.
Wydaje się, że blokada klawiszy miała związek z szybszym wyczerpywaniem baterii, nie wiemy czy programiści znajdą inny sposób rozwiązania tego problemu.
W każdym razie wkrótce wersja 1.6 z nowym wyglądem.


08 lis 2011 11:31:52
Użytkownik

Dołączył(a): 07 lis 2011 23:44:02
Posty: 64
eCzytnik: Kindle 4 Touch, Kindle Paperwhite 4
Post Re: Nowe oprogramowanie dla BOOX X61S: (20111020)
Bardzo dziękuję za szybką i wyczerpującą odpowiedź.
Anyway z utęsknieniem będę czekał na 1.6 :)


08 lis 2011 13:26:33
Zobacz profil
Użytkownik

Dołączył(a): 02 paź 2011 23:00:59
Posty: 12
eCzytnik: BOOX
Post Re: Nowe oprogramowanie dla BOOX M90: (20111020)
Witam.
Po kilkunastu dniach od aktualizacji IVONA zamilkła.
Ponownie wgrałem pliki do katalogu ".tts" tym razem na kartę SD, niestety nie pomogło.
Czy zamierzacie Państwo udostępnić w końcu stabilnie działające oprogramowanie?

Powoli zaczynam mieć dość urządzenia, które nie działa poprawnie.


16 lis 2011 9:39:35
Zobacz profil
Post Re: Nowe oprogramowanie dla BOOX M90: (20111020)
DZIS napisał(a):
Po kilkunastu dniach od aktualizacji IVONA zamilkła.
Ponownie wgrałem pliki do katalogu ".tts" tym razem na kartę SD, niestety nie pomogło.
Jak rozumieć sformułowanie "zamilkła" ? Czy nic nie słychać, czy występuje komunikat "nieprawidłowe dane TTS" ?

Funkcja "Czytaj na głos" działa stabilnie - jeśli przestanie działać, to z następujących przyczyn:
1. Uszkodzenie zawartości katalogu ".tts" spowodowane nieprawidłowym odłączeniem od komputera (bez uprzedniego "wysunięcia nosnika" w systemie), lub fizycznych błędnych sektorów w wypadku karty SD.
2. Modyfikacja plików potrzebnych do odtwarzania głosu, poprzez skasowanie któregoś lub zastąpienie inną wersją.
3. Włożenie do czytnika karty SD zawierającej katalog ".tts" - ten katalog może znajdować się albo w pamięci czytnika albo na karcie SD, ale nie na obu nośnikach jednocześnie (niezależnie od zawartości).

Jeśli problem nadal występuje, proszę opisać go dokładniej, spróbujemy znaleźć przyczynę.


16 lis 2011 17:03:09
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zamknięty. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do: