„Uczyć czy nauczyć” to tytuł nowego e-booka skierowanego do nauczycieli języków obcych i lektorów. Tytuł ten wydaje się być pytaniem retorycznym bo oczywistym jest żeby chociażby z punktu widzenia rzetelności należy uczyć tak aby nauczyć. Jednak to nie jest tak w praktyce oczywiste, szczególnie początkujący nauczyciele mogą mieć pomimo przygotowania pedagogicznego i merytorycznego problemy z efektywnym uczeniem tak aby nauczyć. Książka ta nie jest może obszerna materiałowo ale dzięki temu skupia się i sygnalizuje najważniejsze kwestie, chociażby z zakresu psychologii relacji uczeń – nauczyciel czy w kwestii praktycznych przykładów z prowadzenia zajęć językowych. Jeśli chodzi o pierwsze z tych dwóch to nauczyciel musi w pierwszej kolejności zdobyć autorytet u uczniów na swoich zajęciach. Nie może być tak aby lekcja języka obcego swobodnie dryfowała bez wyraźnego kierunku i celu dydaktycznego. Nauczyciel zdobywając autorytet przykuwa uwagę uczniów do tematu zajęć i wzbudza motywację do nauki. Jeśli natomiast chodzi o drugą kwestię, praktycznych przykładów prowadzenia zajęć to w książce są rozbudowane przykłady dialogów w języku angielskim. Tutaj autor kieruje nasza uwagę na sprawę konieczności wielokrotnych powtórzeń w trakcie nauki określonego wyrażenia bądź zwrotu w języku obcym. Powtórzenia powodują że uczniowie znacznie lepiej zapamiętują wykładany materiał. Druga sprawą jest zaangażowanie uczniów w lekcję poprzez prowadzenie rzeczywistego i dynamicznego dialogu. Jak widzimy publikacja ta może być przydatna w nauczeniu się nauczania języków obcych szczególnie dla początkujących nauczycieli i lektorów z tego względu polecam.
http://www.ebooki123.pl/uczyc-czy-nauczyc_p254