eKsiążki https://forum.eksiazki.org/ |
|
Masz prawo! - komentarze https://forum.eksiazki.org/ogolnie-o-eczytnikach-f155/masz-prawo-komentarze-t9570-30.html |
Strona 3 z 3 |
Autor: | Koovert [ 05 lis 2012 14:38:43 ] | |||||||||||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: Masz prawo! - komentarze | |||||||||||||||||||||||||||
Gwarancja może Ci oferować coś, czego nie ma w w/w ustawie. Poza tym czasami wygodniej skorzystać z tego uprawnienia, bo może biec szybciej, lub z innych powodów. Tak czy inaczej nie zaszkodzi mieć uprawnienia z dwóch, niezależnych tytułów. Gdyby Amazon sprzedawał w Polsce to, na przykład ja, korzystał bym z ich serwisu gwarancyjnego, a nie reklamacji. Prócz tego, niezgodność jest odpowiedzialnością sprzedawcy, a gwarancja nie koniecznie, co się przydaje, gdy np. sprzedawca zniknie (lub zlikwiduje działalność). Jak pisał Mori: niezgodność uprawnia do naprawy lub wymiany na nowy, a w przypadku gdy to nie jest możliwe masz prawo odstąpienia od umowy. Gwarancja może Ci zaoferować inne, w danym momencie bardziej korzystne warunki (jak możliwość zwrotu* czy od razu zwrot pieniędzy)
Dziwisz im się, że nie trąbią o tym na lewo i prawo? Nieznajomość prawa szkodzi i to w Twoim interesie jest wiedzieć jakie masz prawa. Sprzedawca nie ma obowiązku Cię o tym informować. Jest to działanie zrozumiałe, ale jednak pozostawiające lekki niesmak.
Jest jakaś założona trwałość sprzętu. Jeżeli nastąpi zużycie materiału (kondensatorka) przed tym czasem oznacza to, że był wadliwy w momencie sprzedaży, ale wada ta była ukryta. *tak, wiem, ze kupując na odległość masz zawsze 10 dni na zwrot, ale nie zawsze kupujesz na odległość, a poza tym ten termin może być wydłużony. |
Autor: | butcher [ 06 lis 2012 19:39:45 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Masz prawo! - komentarze | |||||||||
Dzięki. To już jakiś konkret do interpretacji tego zapisu. Dodatkowa gwarancja producenta (choćby nawet 1-dniowa) jest i tak korzystna dla klienta. Klient ma prawa wynikające z ustawy, a ponadto z warunków gwarancji, którą dobrowolnie udziela sam producent. |
Autor: | janek0 [ 18 lis 2012 16:03:13 ] |
Tytuł: | Re: Masz prawo! - komentarze |
A ja polecam namysł przed nabywaniem produktów od ArtaTech (i każdego, kto formułuje informację handlową tak jak oni). |
Autor: | Rhavir [ 26 lis 2012 18:45:22 ] |
Tytuł: | Re: Masz prawo! - komentarze |
JAKA ZAŁOŻONA TRWAŁOŚĆ? Ustawa mówi WPROST : jeśli wada się ujawni wciągu pierwszych 6 miesięcy od zakupu mamy DOMNIEMANIE, że wada była w momencie zakupu. I to na sprzedającym leży obowiązek udowodnienia, że było inaczej, że np. to konsument uszkodził sprzęt użytkując go niezgodnie z przeznaczeniem. Gwarancja czasem bywa wygodniejsza : kupiłem czytnik dla siebie i siostry w zaprzyjaźnionym sklepie. Jak by się zepsuł mogę go oddać do sklepu i powołać się na NTzU lub użyć Gwarancji. Sklep przyjmie mój sprzęt, po czym go wyśle do serwisu czyli ArtaTech - jak sam zadzwonię do ArtaTech i się powołam na Gwarancję to kurier odbierze sprzęt tam gdzie JA chcę i go też tam dostarczy. Mówiąc krótko nie muszę ruszać du... z domu do sklepu. I na dodatek jest szybciej. Janek0 - jakieś KONKRETY? Bo ja nie miałem żadnych problemów i zastrzeżeń. Jeśłi Uważasz, że są nieprawidłowiści proponuję coś od nich kupić - po czym zaskarżyć ich do : Sądu, Rzecznika Konsumentów, Inspekcji Handlowej - Masz wiele "służb" u których Możesz interweniować. |
Strona 3 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |