eKsiążki
https://forum.eksiazki.org/

Masz prawo! - komentarze
https://forum.eksiazki.org/ogolnie-o-eczytnikach-f155/masz-prawo-komentarze-t9570-30.html
Strona 3 z 3

Autor:  Koovert [ 05 lis 2012 14:38:43 ]
Tytuł:  Re: Masz prawo! - komentarze

janek0 napisał(a):
Od 2003 roku przepisy kodeksu cywilnego o rękojmi i gwarancji NIE mają zastosowania do sprzedaży konsumenckiej. Udzielenie gwarancji jest więc w zasadzie bez znaczenia, bo wszystko, co może znaleźć się w gwarancji jest i tak należne konsumentowi na mocy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej..

Gwarancja może Ci oferować coś, czego nie ma w w/w ustawie.
Poza tym czasami wygodniej skorzystać z tego uprawnienia, bo może biec szybciej, lub z innych powodów. Tak czy inaczej nie zaszkodzi mieć uprawnienia z dwóch, niezależnych tytułów.
Gdyby Amazon sprzedawał w Polsce to, na przykład ja, korzystał bym z ich serwisu gwarancyjnego, a nie reklamacji.
Prócz tego, niezgodność jest odpowiedzialnością sprzedawcy, a gwarancja nie koniecznie, co się przydaje, gdy np. sprzedawca zniknie (lub zlikwiduje działalność). Jak pisał Mori: niezgodność uprawnia do naprawy lub wymiany na nowy, a w przypadku gdy to nie jest możliwe masz prawo odstąpienia od umowy. Gwarancja może Ci zaoferować inne, w danym momencie bardziej korzystne warunki (jak możliwość zwrotu* czy od razu zwrot pieniędzy)
janek0 napisał(a):
zobacz co ArtaTech pisze na swoich aukcjach i na stronie - zero informacji o 2-letnim okresie odpowiedzialności

Dziwisz im się, że nie trąbią o tym na lewo i prawo? Nieznajomość prawa szkodzi i to w Twoim interesie jest wiedzieć jakie masz prawa. Sprzedawca nie ma obowiązku Cię o tym informować. Jest to działanie zrozumiałe, ale jednak pozostawiające lekki niesmak.
butcher napisał(a):
Załóżmy że wysiadł jakiś kondensatorek w sprzęcie, uniemożliwiając dalsze użytkowanie sprzętu.
W jaki sposób wtedy z tego skorzystać? W zasadzie w momencie zakupu problemu nie było, ale z drugiej strony, podczas zakupu mogły być już spuchnięte i dopiero po dłuższym czasie się popsuły na dobre.

Jest jakaś założona trwałość sprzętu. Jeżeli nastąpi zużycie materiału (kondensatorka) przed tym czasem oznacza to, że był wadliwy w momencie sprzedaży, ale wada ta była ukryta.
*tak, wiem, ze kupując na odległość masz zawsze 10 dni na zwrot, ale nie zawsze kupujesz na odległość, a poza tym ten termin może być wydłużony.

Autor:  butcher [ 06 lis 2012 19:39:45 ]
Tytuł:  Re: Masz prawo! - komentarze

Koovert napisał(a):
Jest jakaś założona trwałość sprzętu. Jeżeli nastąpi zużycie materiału (kondensatorka) przed tym czasem oznacza to, że był wadliwy w momencie sprzedaży, ale wada ta była ukryta.
*tak, wiem, ze kupując na odległość masz zawsze 10 dni na zwrot, ale nie zawsze kupujesz na odległość, a poza tym ten termin może być wydłużony.

Dzięki. To już jakiś konkret do interpretacji tego zapisu.
Dodatkowa gwarancja producenta (choćby nawet 1-dniowa) jest i tak korzystna dla klienta. Klient ma prawa wynikające z ustawy, a ponadto z warunków gwarancji, którą dobrowolnie udziela sam producent.

Autor:  janek0 [ 18 lis 2012 16:03:13 ]
Tytuł:  Re: Masz prawo! - komentarze

A ja polecam namysł przed nabywaniem produktów od ArtaTech (i każdego, kto formułuje informację handlową tak jak oni).

Autor:  Rhavir [ 26 lis 2012 18:45:22 ]
Tytuł:  Re: Masz prawo! - komentarze

JAKA ZAŁOŻONA TRWAŁOŚĆ?

Ustawa mówi WPROST : jeśli wada się ujawni wciągu pierwszych 6 miesięcy od zakupu mamy DOMNIEMANIE, że wada była w momencie zakupu. I to na sprzedającym leży obowiązek udowodnienia, że było inaczej, że np. to konsument uszkodził sprzęt użytkując go niezgodnie z przeznaczeniem.

Gwarancja czasem bywa wygodniejsza : kupiłem czytnik dla siebie i siostry w zaprzyjaźnionym sklepie. Jak by się zepsuł mogę go oddać do sklepu i powołać się na NTzU lub użyć Gwarancji.

Sklep przyjmie mój sprzęt, po czym go wyśle do serwisu czyli ArtaTech - jak sam zadzwonię do ArtaTech i się powołam na Gwarancję to kurier odbierze sprzęt tam gdzie JA chcę i go też tam dostarczy. Mówiąc krótko nie muszę ruszać du... z domu do sklepu. :D :D I na dodatek jest szybciej.

Janek0 - jakieś KONKRETY? Bo ja nie miałem żadnych problemów i zastrzeżeń. Jeśłi Uważasz, że są nieprawidłowiści proponuję coś od nich kupić - po czym zaskarżyć ich do : Sądu, Rzecznika Konsumentów, Inspekcji Handlowej - Masz wiele "służb" u których Możesz interweniować.

Strona 3 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/