eKsiążki
https://forum.eksiazki.org/

Hanlin eReader v3 [lbook/BeBook]
https://forum.eksiazki.org/hanlin-f154/hanlin-ereader-v3-t1032-90.html
Strona 7 z 11

Autor:  Mori [ 31 paź 2008 10:11:44 ]
Tytuł: 

t3d napisał(a):
Jeśli werther23 pisze że daje zgodnie z przepisami gwarancję, to chyba należy to rozumieć tak, że niedziałający sprzęt odsyłasz jemu i on już się tym zajmie. Chyba to prostrze i tańsze niż wysyłanie paczek do USA i kombinowanie czy zostaną one po drodze oclone czy nie.

Żeście się tego cła czepili strasznie. Ktoś wysyłał przecież i z tym akurat nie miał problemów. Na pewno wysłanie paczki w Polsce jest prostsze i tańsze (o ile nie wysyła się tego Pocztą Polską, bo ona lubi... Gubić paczki itp.) - ale koniec końców i tak czytnik jest naprawiany u producenta -- czyli w Azji. Więc wcale "polska gwarancja" nie gwarantuje, że wszystko będzie trwało krócej niż gwarancja w USA.


t3d napisał(a):
Z lektury forum wynika że awarie się zdażają. Głównie przy flashowaniu sonego więc pewnie to nie podlega gwarancji, ale ktoś już coś tam wysyłał. A ile osób na forum ma ten czytnik? Myślę że nawet ta jedna reklamacja nabija sonemu kilkuprocentową awaryjność.

No tak. A jak sobie ściągnę i odpalę wirusa na kompie to mogę powiedzieć, że firmy, które poskładały mój sprzęt są awaryjne? Albo gdy zainstaluję zły firmware do np. karty graficznej i przestanie ona działać -- to napiszę, że karty ATi/nVidii są awaryjne? Bo popsułem?

t3d napisał(a):
Ale jakimś sposobem Romuald był w stanie sprowadzić nowy ekran dla swojego klienta po jakiejś sensownej cenie.

Ale to i tak nie jest gwarancją. To, że mógł "naprawić" poprzez wymianę ekranu na nowy to rzecz normalna i myślę, że serwis w USA też Ci to zrobi -- ale płacisz za to, więc posiadanie gwarancji nic Ci nie daje.

t3d napisał(a):
Poza tym iReksa nie atakujesz tak ostro (i moim zdaniem niezasłużenie) jak hanlina więc moje wsparcie nie jest mu potrzebne :)

Czy ja gdzieś atakuję Hanlina? Uważam, że to dobry sprzęt, porównywalny z PRSem, tyle, że w chwili obecnej za drogi. Uważam, że powinien kosztować tyle samo lub mniej niż PRS. Natomiast nie podoba mi się idea sprzedawania drożej niż oryginalny sprzęt sprzętu rebrandingowanego.

Nie zgodzę się natomiast z tezą, że jakoś specjalnie atakuję BeBooka. Wytykam jego wady - ale krytyka to jeszcze nie atak, prawda? Zwłaszcza, że wszystko rozbija się tak naprawdę o cenę.

t3d napisał(a):
iRex jest na dzień dzisiejszy bezkonkurencyjny w większym formacie, ale co najmniej 2 konkurentów się już szykuje. Ten "dla biznesmenów" z filmika i hanlin V9 którego premierę wciąż przekładają z powodów problemów z zaopatrzeniem w ekrany ZTCW.

Szykować to się od zawsze szykują. Już dobrą chwilę temu słyszeliśmy o zwijalnym ekranie oraz o kolorowym ekranie - jak na razie rzeczy, które nie zostały nam zaproponowane, a szkoda.

Co do Hanlina - tłumaczą się tym, że ciągle nie mają informacji od producenta o masowej produkcji tych ekranów 9.7'' (info z ich forum) -- nie spodziewałbym się więc szybkiej zmiany, niestety.

t3d napisał(a):
No a poza tym ludzie z iReksa mają u mnie plusa za podejście do niezależnych programistów. AdamB dostał od nich ten najnowszy model i obiecali mu jeszcze kilka rzeczy...

Dali im z łaski 5 starych iLiadów, AFAIR :P Niemniej to i tak miły ruch z ich strony!

EDIT: "Mój" "drogi" PRS-505 znów poniżej 1000 zł : http://archi.inosak.org/imgdb/item475470056_1.html. Cena BeBooka? Bez zmian!

Autor:  noman [ 31 paź 2008 10:43:43 ]
Tytuł: 

Mori napisał(a):
A BeBooka naprawiają w Polsce? Albo Hanlina? Bo mnie się wydawało, że i tak wszystko będzie ściągane z Azji.


Tego bym właśnie chciał się dowiedzieć. I nie koniecznie naprawa musiałaby być w Polsce - wystarczy jakikolwiek kraj w EU. Upierdliwe w PRS jest to, że nie możesz tego załatwić sam. A jak pan werther23 wycofa się z tego biznesu to zostaniesz z ręką w nocniku.

Mori napisał(a):
Polska gwarancja może być plusem większym lub mniejszym. Ponieważ sprzęty okazują się być w miarę stabilne, nie ma chyba aż takiej potrzeby posiadania gwarancji.


Raczej większym. To tak jakbyś napisał, że kupiłeś nowy samochód bez gwarancji bo słyszałeś, że jest bezawaryjny. Fajnie jak się nic nie dzieje, gorzej jednak gdy się posypie.

Mori napisał(a):
Chyba nawet o ok. 20 zł mniej. Dodatkowo kurs euro w stosunku do złotówki spada, więc ilość zaoszczędzonych pieniędzy automatycznie rośnie.


Po pierwsze proponuje po raz kolejny dać spokój cenie. Naprawdę kupując sprzęt za około 1000 zł różnice rzędu 20 do 100 zł nie grają roli. I nie mówcie, że argument ten przeważy podczas dokonywania wyboru. Po drugie w okresie od początku października (a od wtedy trwa dyskusja o cenie) kurs poszybował w górę o 5,5%, a to że ostatnich dwóch dniach spada to przy obecnej sytuacji na rynkach finansowych może być tylko chwilową korektą. I jeszcze jedno, gdzieś tam widziałem odwołanie się do cen z lipca 2008 - to już chyba lekka przesada . Skoncentrujmy się raczej na tym co obecnie jest korzystniejsze i dlaczego.

Mori napisał(a):
Nie. Neguję drogie rebrandingowane sprzęty. Z zasady - bo mnie nie kręci, że mam na takim samym produkcie nalepkę jakiegoś producenta.


Rozumiem, że decydujące tutaj są subiektywne odczucia więc w sumie nie ma co dyskutować ale...
Przecież to ten sam producent przylepia inną nalepkę. Producent się nie zmienia - po prostu dla celów marketingowych wprowadza na rynek (zdaje się holenderski) ten sam sprzęt pod inną marką. Być może wymaga to dodatkowych kosztów stąd nieco wyższa cena w stosunku do tego samego produktu sprzedawanego pod marką Hanlin. I znów liczy się to co otrzymujesz za tą dodatkową opłatą - jeśli lepsze warunki serwisowe, dłuższą gwarancję to ja nie wahałbym się co wybrać.

t3d napisał(a):
Jeśli werther23 pisze że daje zgodnie z przepisami gwarancję, to chyba należy to rozumieć tak, że niedziałający sprzęt odsyłasz jemu i on już się tym zajmie. Chyba to prostsze i tańsze niż wysyłanie paczek do USA i kombinowanie czy zostaną one po drodze oclone czy nie.


Wolałbym nie być zależny od żadnego sprzedawcy. Wysłać do serwisu sam potrafię (o ile warunki gwarancji mi to umożliwiają - tak niestety nie jest w PRS) Co zaś do opłat granicznych to w przypadku reklamacji nie ma o nich mowy, choć faktycznie trzeba umieć to celnikom wytłumaczyć i udokumentować odpowiednią korespondencją. Problemy są inne i dokładnie opisałem je w wątku dotyczącym napraw.

Autor:  garet [ 31 paź 2008 11:03:29 ]
Tytuł: 

Co do 24mcy gwarancji na Bebooka to tu pisze pan, że 24mce , a mi na maila na allegro odpisuje pan
"Witam
Oczywiście, 12 miesięcy gwarancji.
Pozdrawiam"

więc coś chyba jest nie tak.

Autor:  t3d [ 31 paź 2008 11:07:16 ]
Tytuł: 

Mori napisał(a):
Co do Hanlina - tłumaczą się tym, że ciągle nie mają informacji od producenta o masowej produkcji tych ekranów 9.7'' (info z ich forum) -- nie spodziewałbym się więc szybkiej zmiany, niestety.

Też po długim oczekiwaniu przestałem wierzyć że wypuszczą w końcu obiecywanego mobipocketa, a jednak jest :)
A przytoczona informacja z forum jest z marca...
Mori napisał(a):
t3d napisał(a):
No a poza tym ludzie z iReksa mają u mnie plusa za podejście do niezależnych programistów. AdamB dostał od nich ten najnowszy model i obiecali mu jeszcze kilka rzeczy...

Dali im z łaski 5 starych iLiadów, AFAIR :P Niemniej to i tak miły ruch z ich strony!

AdamB ostatnio dostał tego najnowszego iReksa jeszcze przed oficjalną premierą!

Autor:  garet [ 06 lis 2008 23:33:40 ]
Tytuł: 

Nawet jak juz po długich bojach ( 8 miechów) nazbierałem kase na Bebooka/Lbooka/Hanlina to pojawil sie problem , skąd go wziąć :) pan Romuald juz nie sprzedaje chyba, pan od Bebooka nie odpisuje , a lbooka z zagranicy nie chce zamawiać ;/

Autor:  t3d [ 11 lis 2008 23:58:29 ]
Tytuł: 

Nowy update od BeBooka dodający antialiasing do mobipocketa:
http://mybebook.com/p21/Free-update:-im ... pages.html

Autor:  muaddib2 [ 12 lis 2008 12:34:47 ]
Tytuł: 

garet napisał(a):
Nawet jak juz po długich bojach ( 8 miechów) nazbierałem kase na Bebooka/Lbooka/Hanlina to pojawil sie problem , skąd go wziąć :) pan Romuald juz nie sprzedaje chyba, pan od Bebooka nie odpisuje , a lbooka z zagranicy nie chce zamawiać ;/


W takim razie kup ECTACO JetBooka, ja - jakbym był teraz w Polsce - to bym kupił! :) Przystępna cena, ekranik, podobny jak w BB - z którego używania, jako czytnika eBooków jestem cholernie zadowolony (a w JetBooku dużo większy) , obsługa języka polskiego "z marszu" - ja, powtarzam, bym kupił! :)

Autor:  t3d [ 12 lis 2008 12:52:16 ]
Tytuł: 

muaddib2 napisał(a):
garet napisał(a):
Nawet jak juz po długich bojach ( 8 miechów) nazbierałem kase na Bebooka/Lbooka/Hanlina to pojawil sie problem , skąd go wziąć :) pan Romuald juz nie sprzedaje chyba, pan od Bebooka nie odpisuje , a lbooka z zagranicy nie chce zamawiać ;/


W takim razie kup ECTACO JetBooka, ja - jakbym był teraz w Polsce - to bym kupił! :) Przystępna cena, ekranik, podobny jak w BB - z którego używania, jako czytnika eBooków jestem cholernie zadowolony (a w JetBooku dużo większy) , obsługa języka polskiego "z marszu" - ja, powtarzam, bym kupił! :)

Cytuj:
Obsługa publikacji elektronicznych w formatach: .txt, .pdf i .jpg

I porównujesz to z hanlinem? :D

EDIT:
aż się sam zdziwiłem, że jest tak ubogi i porównałem ze stona podaną kiedyś przez moriego. Tam jest
Cytuj:
Format support
.TXT, .PDF, .FB2, .JPG, .GIF, .PNG, .BMP, .MP3, free format

A więc już lepiej, ale mobipocketa, djvu, a przede wszystkim rtfa brakuje, nie wspominając już o docach czy zipach.

Autor:  muaddib2 [ 12 lis 2008 14:10:30 ]
Tytuł: 

No, opis na Merlinie jest jakiś dziwny :) Urządzenie sprzedawane w Polsce, przez polski sklep, a w opisie wymienia się kilkanaście innych języków, a nasz ojczysty zalicza się do "innych języków europejskich". Na większości obcojęzycznych stron obsługę Polish wymienia się pośród 4 podstawowych języków obłsugiwanych przez Jetbooka.

A co do obsługi Mobipocket, cóż, nie od razu go w Hanlina wbudowano, prawda? A proszę zerknąć TU i zwórcić uwagę na informację, iż...

Cytuj:
...Ectaco announced that the jetBook eBook reader will support both - most popular in US MobiPocket format and open EPUB format in 01.2009. Many professionals think that this event will make jetBook the greatest eBook reading platform in the US and Europe...

Autor:  garet [ 14 lis 2008 10:17:20 ]
Tytuł: 

Dla zainteresowanych kupnem bebooka, po przeprowadzeniu przeze mnie sledztwa doszlem do wniosku, że fizycznie w polsce nikt go nie sprzedaje wiec nalezy zakupic go za granicą. (ten pan co sprzedawał na allegro olewa maile jak mu sie podoba, prawdopodobienstwo ze sprzeda jeszcze jest raczej znikome)
Pare linków:
http://pookey.co.uk/blog/archives/61-Be ... l#comments
ogólny opis (ENG)

http://cgi.ebay.pl/BeBook-eReader-Digit ... 1|240:1318
sklep internetowy z angli który wysyla takze do polski (roczna gwarancja) wychodzi okolo 1100 razem z przesylką
http://www.iscriptum.eu/
sklep któregos z krajów skandynawskich chyba oferuje lbooka i lbooka ext (512 wewnetrznej pamieci)

Autor:  Mori [ 14 lis 2008 13:50:10 ]
Tytuł: 

http://www.iscriptum.eu/index.php?show_aux_page=8
Cytuj:
iScriptum OURegistration code (registrikood): 11431252
Address: Pae 53-46, Tallinn, 13621, Estonia
Phone: +372 712 0411
Working time: 10-18 GMT+2


Estonia nie jest krajem skandynawskim. Za Wiki:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Skandynawia napisał(a):
Skandynawia - nazwa regionu północnej Europy, obejmującego - w znaczeniu tego słowa - kraje: Szwecję, Norwegię oraz Danię. Obejmuje część z krajów nordyckich.

Czasem w mediach, biorąc pod uwagę wpływy szwedzkie, do Skandynawii zalicza się Islandię, Finlandię oraz Estonię, niekiedy też Łotwę, a nawet Litwę. W samych krajach nordyckich za Skandynawię uważa się jednak tylko trzy kraje.


PS. A jak parę stron wcześniej wspominałem o iScriptum, to byłem be i zły...

Autor:  garet [ 14 lis 2008 14:17:11 ]
Tytuł: 

oki nie popatrzalem, nie jestes be i zły, tylko to co oferuje iscriptum cenowo wypada gorzej od Bebooka , wiem, że to rebrandingowany itd ale wciąż mi sie bardziej podoba Bebook od sony bez gwarancji ;)

Autor:  t3d [ 14 lis 2008 18:35:09 ]
Tytuł: 

Tu jest lista sklepów które sprzedają LBooki: http://lbook.com.ua/ru/shop
Niestety sklepy są tylko z Ukrainy, Rosji, Estonii (wspomniane iscriptum), Kazachstanu i Białorusi, ale część z nich ma swoje sklepy internetowe...
Sklep w którym był kupiony mój czytnik też był na tej liście, ale teraz jakoś go nie widać. W każdym razie to http://deshevshe.net.ua/books-all-all.html

Trochę to śmieszne, że łatwiej kupić czytnik w Kazachstanie albo na Białorusi niż u nas.

------------------ Dodano: Dzisiaj o 17:35:09 ------------------
Strona Romualda znowu działa!

Autor:  garet [ 14 lis 2008 21:17:33 ]
Tytuł: 

pan Romuald nie importuje hanlina z względu na cenę dolara;/ zostaje bebook;/

Autor:  noman [ 16 lis 2008 15:29:11 ]
Tytuł: 

t3d napisał(a):


Napisz proszę coś więcej o całej procedurze zakupu. Jaki czytnik kupiłeś? Czy musiałeś się u nich rejestrować jako użytkownik? Ile trwało od zakupu do przysłania czytnika? W jakiej walucie płaciłeś? Jakie narzędzie wykorzystałeś do zapłaty (w jaki sposób dokonałeś przelewu)? Co przyszło w pudełku? (gwarancja?, zasilacz? inne?).

Strona 7 z 11 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/