eKsiążki
https://forum.eksiazki.org/

Gra do przetestowania na telefonach z Androidem
https://forum.eksiazki.org/offtopic-f20/gra-do-przetestowania-na-telefonach-z-androidem-t10296.html
Strona 1 z 1

Autor:  Magnes [ 13 wrz 2011 10:03:23 ]
Tytuł:  Gra do przetestowania na telefonach z Androidem

Sporo osób tutaj pewnie posiada telefony z Androidem. Szukam kogoś, żeby przetestować, czy gra, którą napisałem w ogóle na telefonie działa (testowałem tylko na tablecie) i czy nie ma problemów wynikających z małego ekranu i wolniejszego procesora.

Tutaj apk: http://wieza.iq.pl/media/MemoryOwlHD.apk

Poziomy są w wersji testowej - ostatecznie gra będzie na początku prostsza, a potem dopiero zrobi się trudniejsza. Gra to dynamiczna wersja klasycznej gry Memory - z animacjami, fizyką, unoszącą się wodą (pełni funkcję limitu czasu) i różnymi przeszkadzajkami i pomocami.

Autor:  t3d [ 13 wrz 2011 10:26:19 ]
Tytuł:  Re: Gra to przetestowania na telefonach z Androidem

Desire Z

Działa, grafika i muzyka robią dobre wrażenie, ale nie wiem, czy to miało tak wolno działać.

Autor:  Magnes [ 13 wrz 2011 10:52:20 ]
Tytuł:  Re: Gra to przetestowania na telefonach z Androidem

Nie, będę musiał się wziąć za optymalizacje. Tegra2 trochę rozpieszcza. Chyba też czeka mnie zrobienie wersji osobno na telefony z mniejszymi grafikami, bo duże tekstury pewnie też spowalniają. Bez telefonu z Androidem chyba sobie też nie poradzę, będę musiał się za jakimś rozejrzeć. :(

Autor:  t3d [ 13 wrz 2011 11:04:40 ]
Tytuł:  Re: Gra to przetestowania na telefonach z Androidem

a tak nieco offtopicznie: wiesz, że rw2010 chciało mieć aplikację na Androida? Nie wiem tylko, czy ta firemka od ich www nie trzyma łapy na bazie danych...

Autor:  Magnes [ 13 wrz 2011 11:11:25 ]
Tytuł:  Re: Gra to przetestowania na telefonach z Androidem

Dzięki za info. Rozważę podpytanie ich. :)

Autor:  Magnes [ 13 wrz 2011 16:55:59 ]
Tytuł:  Re: Gra do przetestowania na telefonach z Androidem

Jeszcze jedno pytanie: w którym momencie gra zaczyna zwalniać? Czy od razu na początku, gdy pojawia się logo, czy dopiero podczas gry gdy wybierze się level? Pomoże to rozstrzygnąć czy problemem jest grafika, czy np. fizyka (która włącza się dopiero na początku levla).

Autor:  t3d [ 13 wrz 2011 18:38:44 ]
Tytuł:  Re: Gra do przetestowania na telefonach z Androidem

Nie za bardzo wiem co powiedzieć, bo nie wiem jak powinno być, ale wydaje mi się, że spowolnione jest już przeskalowywanie grafiki przy najeździe na zestawienie poziomów (ten zoom z jednoczesną zmianą przeźroczystości).

Autor:  Magnes [ 14 wrz 2011 15:25:42 ]
Tytuł:  Re: Gra do przetestowania na telefonach z Androidem

OK. Dzięki.
edit: z tego co czytam problemem zapewne jest wielkość tekstur, które są przystosowane do 1280x800 - muszę zrobić wersję telefonową dostosowaną raczej do 480x320 czy coś koło tego. Będą mniejsze tekstury powinno działać znacznie płynniej.

Autor:  t3d [ 14 wrz 2011 15:59:29 ]
Tytuł:  Re: Gra do przetestowania na telefonach z Androidem

Będziesz musiał wyciąć HD z nazwy :D

Autor:  Magnes [ 15 wrz 2011 20:30:18 ]
Tytuł:  Re: Gra do przetestowania na telefonach z Androidem

Jakbyś mógł przetestować nową wersję:

http://wieza.iq.pl/media/MemoryOwlHD.apk (link ten sam)

Byłoby super. W nowej wersji jest wybór jakości obrazu:
- very low
- low
- normal
- high
- HD
(nie jest on jeszcze pamiętany między włączeniami)

Na telefonie domyślnie powinien ci się włączyć tryb normal, który ma słabszą jakość, ale powinien być na tyle wydajny, by było płynnie. Jeśli będzie zwalniać, sprawdź także low i very low (a jeśli nie - very low mimo to, bo tam jest jedna rzecz eksperymentalna, chcę wiedzieć czy przyspieszy czy spowolni). Jeśli nie będzie zwalniać nie będę już cię męczył. ;)
Tryby normal, low, very low mają gorszą rozdzielczość grafiki. Tryb high i HD niewiele się różnią (i raczej na telefonie nie pójdą).

Autor:  t3d [ 15 wrz 2011 21:11:29 ]
Tytuł:  Re: Gra do przetestowania na telefonach z Androidem

Grałem na normal i jest zupełnie dobrze. Potem zmieniłem na high i dalej jest ok. Z tym, że desire Z należy do raczej wydajniejszych telefonów :)

Wcześniej było tak, że można było ze 2 pary odsłonić, nim gwiazdki wylądowały na swoim miejscu. Poza tym płytki nie odpływały i nie zauważyłem interakcji ze zwierzakami

Autor:  Magnes [ 15 wrz 2011 21:42:05 ]
Tytuł:  Re: Gra do przetestowania na telefonach z Androidem

OK. Dzięki. Świetnie że na high też działa, w sumie nie zdziwiłbym się gdyby niektóre telefony były szybsze od Tegra2. Był też w poprzedniej wersji dość spory błąd z limitowaniem FPS, który mógł powodować, że wcześniej tak mocno zwalniało. Kupię też jakiś używany słabszy telefon z Androidem do testów niedługo. :)

Autor:  gienkollo [ 16 wrz 2011 9:47:07 ]
Tytuł:  Re: Gra do przetestowania na telefonach z Androidem

Magnes, Możesz wziąć Ideosa z Playa w test, zdecydowanie należy do grupy słabszych i nie trzeba kupować, wystarczy oddać za 2 tyg :)

Autor:  Magnes [ 26 wrz 2011 15:46:27 ]
Tytuł:  Re: Gra do przetestowania na telefonach z Androidem

Dzięki za radę. Kupiłem już jednak nieco uszkodzonego LG Swifta i się do testów spisuje bardzo dobrze, a przy okazji wymieniłem mój dumb phone na coś lepszego. :mrgreen:

Tutaj nowa wersja: http://a.wieza.iq.pl/media/MemoryOwlHD.apk - następna będzie już na Markecie. Jeszcze wymaga testowania, ale poprawiłem dość spore błędy, które utrudniały granie na telefonach (i nawet spowalniały na tablecie). W razie gdyby chodziło wolno jest też w opcjach ustawienie zmniejszenia detali (domyślnie na telefonie włączają się niższe niż na tablecie).

Autor:  Magnes [ 29 wrz 2011 0:17:39 ]
Tytuł:  Re: Gra do przetestowania na telefonach z Androidem

No i wrzuciłem na Market - https://market.android.com/details?id=m ... emoryowlhd - mam nadzieję, że mnie nie zjedzą za błędy czy gdy komuś nie zadziała na jakimś telefonie. :) Dzięki za pomoc.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/