eKsiążki
https://forum.eksiazki.org/

Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywnie
https://forum.eksiazki.org/kobo-f185/dlaczego-redcoon-to-szit-a-kobo-podobniez-subiektywnie-t15092.html
Strona 1 z 3

Autor:  wiking10 [ 23 lut 2015 16:09:14 ]
Tytuł:  Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywnie

W styczniu 2014 kupiłem Kobo Aura Hd. Wiadomo, poczatkowo radoch i zadwolenie, później jakieś zawiechy. Przez ostatnie miesiące był spokój. No i w sobotę padł - obraz obrócił sie 180 stopni, po próbie prostego resetu - biały ekran i koniec. Przy podłączeniu do ładowania biały kilka razy miga. NIdgy nie upadł, nigdy nie był zamoczony.
No ale przecież można naprawić gwarancyjnie albo pogwarancyjnie. Złośliwość losu - kupiony 9 stycznia, padł w lutym roku nastęnego - gwarancja 12 miesięcy. Dobra, dobra - pogwarancyjnie zapłacę i zrobią. NIestety pogwarancyjnie także nie zrobią i nikt tego nie robi w Polsce.
Telefony :
1 konsultant w R: "...aaa gwarancja minęła...a to nie. ...nie wiem... nie znam się...jestem zarobiony... nie wiemy gdzie to można zrobić..."
2 konsultant w R, kilka minut później: "... gwarancja minęła...my nie...tylko servis w Niemczech, ale po gwarancji oni też nie...ale niech Pan spróbuje w zaprzyjaźninej firmie XXX"
Firma XXX : " My się egzotyką nie zajmujemy"

W necie oczywiście nic.
Infantylnie myślałem, że KObo... marka...firma...Redcoon...renoma. A tak naprawdę można to sobie wsadzić w d...ę. Po zakupie nikt nie wspomniał, że można wykupić przedłużenie gwarancji. Jakoże jestem dużym chłopcem, zbieram różne zabawki. W głowie mi się nie mieści, że może być jakiś produkt bez wsparacia pogwarancyjnego. Trochę szkoda pieprznąć siedmioma stówami o ścianę.

W przyszłości z pewnością już żadne Kobo, jeżeli tego nie da sie reanimować. I nic z Redcoon-u.
CZy ma ktoś może namiary na miejsce, gdzie zrobią Kobo Aurę HD?

pozdr. serdecznie

Autor:  TobiaszSML [ 23 lut 2015 16:31:44 ]
Tytuł:  Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn

Szkoda, że takie rewelacje o redcoonie poznaję po zakupie Aury H2O...

A co do samego czytnika to nie wiem gdzie go naprawiają, ale pewnie daleko za granicą. Zatem pewnie sam musisz coś z nim pokombinować.

Podłączony do komputera reaguje? Możesz na niego coś zgrać?

Autor:  wiking10 [ 23 lut 2015 16:36:06 ]
Tytuł:  Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn

Po podłączeniu do kompa żadnej reakcji - zapala się na moment biała dioda. Jeżeli próbowałem zrobić miękki reset, ekran dwa razy przyciemniał. To wszystko.

Autor:  MiPr [ 23 lut 2015 16:46:48 ]
Tytuł:  Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn

wiking10, ja na Twoim miejscu zgłosiłbym się po poradę (np. tu znajdziesz kontakty: http://www.uokik.gov.pl/problemy.php?problem=68), ponieważ poza gwarancją, Redcoona powinna też obowiązywać 2-letnia rękojmia (obowiązuje w całej EU a nie tylko w Polsce). Popytaj, powalcz - niewykluczone, że uda Ci się wygrać.

Autor:  TobiaszSML [ 23 lut 2015 16:47:50 ]
Tytuł:  Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn

No to chyba jest jego koniec.

O reakcję komputer pytałem, bo mógłbyś zgrać na niego firmware i niby automatycznie by go zainstalował... Możesz jeszcze na komputerze zainstalować kobo desktop i sprawdzić czy tam wykryje jakiś ereader.

Skoro czytnik sam padł, to może też sam zmartwychwstanie. Czasami miałem tak z elektroniką. Nie działała, zostawiłem ją na kilka dni i później było spoko, a przynajmniej przez jakiś czas.

Autor:  Vroo [ 23 lut 2015 16:47:52 ]
Tytuł:  Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn

Kobo - marka. Owszem, ale nie sprzedają i nie wspierają czytników w Polsce.
Redcoon? No firma, są na towar klienci, to sprzeda czytnik nie wspierany w Polsce.

Inna sprawa, że z pogwarancyjnym naprawieniem jakiegokolwiek czytnika można mieć problemy, bo wymiana ekranu czy płyty głównej to są kwoty zbliżające się do cen nowego.

Autor:  wiking10 [ 23 lut 2015 17:04:43 ]
Tytuł:  Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn

Dziekuję za zainteresowanie. Gdybym rozwalił fizycznie, pretensje miałbym do siebie. A tak to jestem lekko poirytowany.
Spróbuję ruszyć temat z rękojmnią. Łudzę się jeszcze, że jak do każdeg gadżetu, tak i do tego są juz magicy spoza oficjalnej struktury. Może ktoś zna takiego.
pozdr.

Autor:  Papachris [ 23 lut 2015 19:54:03 ]
Tytuł:  Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn

W zakresie umów zawartych przed 25 grudnia 2014 r. stosuje się Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141 poz. 1176). Powołując się na art. 8 ust. 1 zażądaj wymiany towaru na nowy. Gwarancja Cię nie interesuje, to osobne uprawnienie. Odeślij towar oraz pismo podpisane własnoręcznym podpisem (list polecony, najlepiej zwrotka, a jeszcze lepiej żeby na zwrotce i potwierdzeniu nadania pisało niezgodność towaru z umową plus niesprawny towar) i czekaj na rezultat. Mają 14 dni na ustosunkowanie się od momentu otrzymania pisma, nie musisz im o tym przypominać (terminy działają na Twoją korzyść). Przed wysłaniem zrób zdjęcie towaru z każdej strony. Powodzenia:)

Autor:  wiking10 [ 23 lut 2015 21:00:55 ]
Tytuł:  Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn

Dzięki Papachris.
Coś jest na rzeczy. Zadzwoniłem do innego sprzedawcy Kobo z zapytaniem, co po 12 miesiącach gwarancji?
Odpowiedź: "Ma Pan jeszcze 12 miesięcy rękojmi"
Ja: "Nie rozumiem"
O: "Przysyła Pan do nas. Nasz serwis zajmuje się czytnikiem".

...czyli sprzedawca dowolnie ustala sobie rękojmię - jej w ogóle zaistnienie, zasady, czas trwania?

pozdr.

Autor:  Papachris [ 23 lut 2015 21:15:19 ]
Tytuł:  Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn

wiking10 napisał(a):
...czyli sprzedawca dowolnie ustala sobie rękojmię - jej w ogóle zaistnienie, zasady, czas trwania?
pozdr.


W żadnym razie. Niezgodność towaru z umową jest uprawnieniem wynikającym ze wskazanej Ustawy. Istnieje możliwość skrócenia okresu odpowiedzialności sprzedawcy do 1 roku, ale tylko wtedy, gdy sprzedawana rzecz jest używana i zostało to jasno określone. W każdym innym przypadku dwa lata.
Poza tym dwa założenia: 1) jesteś konsumentem 2) nabyłeś towar od przedsiębiorcy.
Rozumiem jednak, że kupiłeś czytnik na siebie a nie na działalność gospodarczą. Jak kupiłeś na firmę, to inne przepisy.

Autor:  tps4 [ 23 lut 2015 21:22:25 ]
Tytuł:  Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn

wiking10,
To troszkę inaczej.
Sprzedawca, czy producent do tej pory dowolnie ustalał sobie gwarancję ( mogło jej w ogóle nie być).
Przy sprzedaży przez firmę towaru dla osoby fizycznej nie ma zastosowania rękojmia, a przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, gdzie okres "ochronny" dla towaru jest 2 lata, ale tylko przez pierwsze pół roku przyjmuje się, ze wada występująca w tym okresie to wada fabryczna.
Po tym okresie na użytkowniku ciąży odpowiedzialność udowodniania tego.

W/g nowych przepisów ( ale Ciebie nie dotyczących) niezgodność towaru z umową w/g przywoływanej wyżej ustawy zastępuje 2 letnia rękojmia.

Mam nadzieję, że nic nie pomieszałem, bo piszę z głowy.

Autor:  Papachris [ 23 lut 2015 21:55:27 ]
Tytuł:  Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn

W sumie to oświadczenie gwarancyjne dalej jest dobrowolne, tylko nieco bardziej uregulowane.
Gwarancja i niezgodność towaru z umową to dwie różne rzeczy. Należy je rozróżniać.

Autor:  wiking10 [ 23 lut 2015 22:11:52 ]
Tytuł:  Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn

Czyli podsumowując, kupiłem na siebie a nie firmę i w tym momencie zostaję z felernym Kobo i nic nie mogę zrobić?

Autor:  Papachris [ 23 lut 2015 22:27:17 ]
Tytuł:  Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn

Nie. Powinieneś skorzystać z niezgodności towaru z umową zgodnie z tym co napisałem Ci powyżej. To odrębne uprawnienie wynikające z Ustawy. To, że nie masz gwarancji w ogóle Cię nie interesuje, ponieważ z niej nie korzystasz. Masz podstawowe rzeczy opisane wyżej, a wzory reklamacji na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141 poz. 1176) znajdziesz w Internecie.

Pozostaje Ci złożyć reklamację i zobaczyć jak się sprawa potoczy.

Autor:  wiking10 [ 23 lut 2015 22:29:43 ]
Tytuł:  Re: Dlaczego redcoon to "szit" a Kobo podobnież - subiektywn

Wielkie dzięki za podpowiedź. Jutro jeszcze lecę do rzecznika konsumentów - pomoże sformułować pismo, może ;) pozdr. serdecznie

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/