Teraz jest 28 mar 2024 22:26:16




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Odmowa reklamacji 
Autor Wiadomość
Użytkownik

Dołączył(a): 22 sie 2017 18:04:04
Posty: 4
eCzytnik: kiano
Post Odmowa reklamacji
Cześć ! Mam problem z czytnikiem Kiano Booky Light po trzech miesiącach używania ( niedziałająca część ekranu bez żadnych uszkodzeń z zewnątrz) . Zgłosiłam reklamację do sklepu ( media expert) ale niestety została ona odrzucona : " Reklamacja bezpodstawna , uszkodzenie mechaniczne wyświetlacza LCD, urządzenie odesłano bez podjęcia czynności serwisowych, w związku z brakiem podzespołów do realizacji naprawy odpłatnej " Czytnik nie został uszkodzony , nie spadł ani nie został zalany. PO PROSTU LEŻAŁ NA STOLE PRZEZ 2 GODZINY W SALONIE .
Ktoś coś może poradzić ?
Obrazek


22 sie 2017 18:36:43
Zobacz profil
Użytkownik

Dołączył(a): 11 gru 2011 19:33:43
Posty: 893
eCzytnik: Kindle Classic InkBOOK Classic 2
Post Re: Odmowa reklamacji
Tak jak widać na tym forum, to nie pierwszy i nie ostatni Kiano, który kończy w ten sposób swój krótki żywot.

Czy czytnik był wcześniej podłączony do ładowania? Jak mógł zostać uszkodzony wyświetlacz LCD, jak ten czytnik ma ekran E Ink? Czy powoływałaś się na rękojmię czy gwarancję?
Napisz odwołanie od odmownego rozpatrzenie reklamacji, które jest napisane "na odwal się" według jakiegoś sklepowego szimela.

Wskaż na wadę ukrytą konstrukcyjną urządzenia, W piśmie zwróć uwagę na nierzetelną odpowiedź, w której podano błędnie typ ekranu (LCD zamiast E Ink), świadczącą o braku należytego rozpoznania stanu faktycznego.

Warto się z tym zapoznać z tym artykułem:
http://www.infor.pl/prawo/reklamacje/ja ... macji.html

_________________
Recenzje e-czytników PocketBook Touch HD 3 - recenzja czytnika InkBOOK LUMOS - recenzja czytnika


22 sie 2017 20:53:39
Zobacz profil WWW
Użytkownik

Dołączył(a): 22 sie 2017 18:04:04
Posty: 4
eCzytnik: kiano
Post Re: Odmowa reklamacji
1. czy czytnik był podłączony do ładowania ? podczas gdy to się stało nie. był w etui z zamkniętą klapką , leżał na stole wyłączony przez dwie godziny.
2.powoływałam się na gwarancję.
*Rodzaj reklamacji : reklamacja z tytułu gwarancji
*Opis i okolicznosci stwierdzenia usterki : podczas użytkowania klient stwierdził że wyświetlacz jest uszkodzony, dolna część wyświetlacza nie działa ( co nie jest prawdą bo nie działa GÓRNA część wyświetlacza )
*Stwierdzony stan urządzenia : na obudowie lekkie przebarwienia ( lewy górny róg) delikatne ryski
Taki dokument wypisał mi sklep by wysłać do serwisu.
Dodatkowo sklep dobrze wiedział ze towar był z ekspozycji, stąd te ślady użytkowania .
I jeszzcze pytanie odnoście odwołania do reklamacji - czy jako klient sklepu , lepiej będzie złożyć odwołanie co do odrzucenia reklamacji w sklepie ? czy prosto do serwisu kiano ? ( RG MEDIA)


23 sie 2017 18:25:20
Zobacz profil
Użytkownik

Dołączył(a): 11 gru 2011 19:33:43
Posty: 893
eCzytnik: Kindle Classic InkBOOK Classic 2
Post Re: Odmowa reklamacji
Złóż jeszcze raz reklamację powołując się na odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową. Ona wynika z przepisów prawa, a gwarancja jest dobrowolna.

Wydaje mi się, że serwis potraktuje Cię z buta jeszcze bardziej niż sklep. Do serwisu jest sens zwracać się, gdy powołujesz się na gwarancję.

To sprzedawca odpowiada za to, że sprzedaje wadliwy towar i tylko on może Ci zwrócić kasę lub wymienić na nowy.

O ładowanie się pytałem, bo czasami może w jego trakcie może dochodzić do przegrzewania i puchnięcia baterii, co może spowodować uszkodzenie matrycy. Jeśli dobrze kombinuje to uszkodzenia w ekranach E Ink ujawniają się przy zmianie strony.

_________________
Recenzje e-czytników PocketBook Touch HD 3 - recenzja czytnika InkBOOK LUMOS - recenzja czytnika


23 sie 2017 21:00:20
Zobacz profil WWW
Użytkownik

Dołączył(a): 22 sie 2017 18:04:04
Posty: 4
eCzytnik: kiano
Post Re: Odmowa reklamacji
Zadzwoniłam do sklepu . Rozmawiając z obsługą klienta zapewniał mnie żeby przyjechać do sklepu osobiście i sprawa zostanie rozpatrzona pozytywnie i żeby nie pisać żadnych reklamacji ani pism. Następnego dnia pojechałam do sklepu gdzie uświadomiono mnie że kolega z którym rozmawiałam z obsługi klienta wprowadził mnie w błąd. Na moje pytanie odnośnie rękojmi otrzymałam odpowiedź w stylu " wpisane przez serwis uszkodzenie mechaniczne, jest podstawą do odrzucenia reklamacji przez serwis a jednocześnie rękojmi przez sklep. Media Expert zarzeka się że oni sprzedają urządzenia sprawne, które można uruchomić obejrzeć itp itd. Wychodzi na to że jeżeli człowiek opuszcza sklep z nowym sprzętem od startu jest skazany na utratę rękojmi - tak to zrozumiałam. Mówił że można oczywiście złożyć reklamację ale na 99% będzie ona ponownie odrzucona .
Można zadzwonić i zapytać o cenę naprawy wyświetlacza co też uczyniłam i otrzymałam informację że wyświetlacz będzie kosztował 130zł + przesyłka kurierska 30zł. Wykonałam telefon do serwisu z prośbą o wysłanie ekspertyzy dotyczącej uszkodzenia mechanicznego. Obecnie oczekuję na dokument .
Czy jeszcze w tej kwestii coś można zrobić ?
CYRK NA KÓŁKACH


25 sie 2017 12:01:38
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
cron