eKsiążki
https://forum.eksiazki.org/

Onyx Boox i62 Espresso - problem z boot po update
https://forum.eksiazki.org/onyx-boox-f162/onyx-boox-i62-espresso-problem-z-boot-po-update-t12537.html
Strona 1 z 1

Autor:  Annuvin [ 29 gru 2012 12:48:51 ]
Tytuł:  Onyx Boox i62 Espresso - problem z boot po update

Witam, od wczoraj jestem posiadaczem czytnika Onyx Boox i62 Espresso. Postanowiłem zaktualizować sobie do niego software, a konkretnie wersję 1.7, która ściągnąłem ze strony producenta i nagrałem zgodnie z zaleceniami. Aktualizacja przebiegła pomyślnie, ale gdy chciałem włączyć ponownie czytnik ładowanie zatrzymało się na pierwszym pasku i za nic nie chciało ruszyć.

Zrestartowałem czytnik kilka razy, wyjąłem z niego kartę, ładowanie doszło do końca i czytnik znowu przestał reagować. Próbowałem resetować przytrzymując przycisk zasilania a także reset z tyłu obudowy ale nic to wszystko niestety nie dało. Następnie podłączyłem kartę SD do komputera, sformatowałem ją, skopiowałem ten sam update i próbowałem znowu zaktualizować czytnik. Jednak tym razem z jakiegoś powodu 'nie widzi' karty i krzyczy, że 'Update not found, rebooting...'(co oczywiście nie pomaga)'.

Spróbowałem następnie z inna kartą SD, software 1.8 itp, itd i rezultat jest ten sam. Próbowałem również podłączyć czytnik i kartę w nim do komputera, jednak przypuszczam, że czytnik musi być do tego włączony gdyż nie został wykryty.
Przejdę teraz do sedna sprawy, czyli jak mogę to wszystko odkręcić i naprawić? :)
Z góry dziękuję za pomoc.

Autor:  grucha44 [ 29 gru 2012 13:22:43 ]
Tytuł:  Re: Onyx Boox i62 Espresso - problem z boot po update

serwis ?

Ewentualnie rozładowanie do końca baterii

Autor:  Annuvin [ 29 gru 2012 13:35:22 ]
Tytuł:  Re: Onyx Boox i62 Espresso - problem z boot po update

Cóż, miałem nadzieję, że uda mi się ten problem jakoś rozwiązać bez wysyłania czytnika na gwarancję po jednym dniu użytkowania. Co do baterii, to ile mogło by potrwać jej rozładowywanie z pełnej? Czy nie ma może jakiegoś sposobu by zresetować wszystkie ustawienia, 'odświeżyć' czytnik, ewentualnie sprawić by komputer wykrywał go, żebym mógł wyczyścić pliki cache? W każdym razie, dziękuje za zainteresowanie.

Autor:  Rhavir [ 29 gru 2012 23:16:54 ]
Tytuł:  Re: Onyx Boox i62 Espresso - problem z boot po update

Wgrywanie nowego softu "odświerza" czytnik - na stępnie mamy opcję w menu która czyści pamięć uzytkownika.

Ale w Twoim przypadku mogą być dwie przyczyny : "coś" robisz źle, że nie rusza wgrywanie.
Opcja druga : to uszkodzenie najbardziej podstawowych danych - jak przykładowo Boot Loader - w takim przypadku tylko serwis.

Spróbuj jeszcze raz na spokojnie wgrać soft - może z innej karty - w czasie wgrywania podłącz czytnik do zasilania. Jeśli znajdzie soft i zacznie aktualizację to może wystartuje.

Autor:  Annuvin [ 30 gru 2012 0:47:44 ]
Tytuł:  Re: Onyx Boox i62 Espresso - problem z boot po update

Rozładowałem baterię, ładowałem ją następnie przez 5 godzin tak jak radzi support, nie dało to żadnego rezultatu.
Próbowałem już 3 karty SD, (więcej tego typu nie posiadam) z każdą występuje ten sam problem, tj. czytnik szuka aktualizacji a następnie wyświetla wiadomość, że nie została znaleziona i dalej już nie rusza. Karty działają na wszystkich innych urządzeniach, sformatowane jako FAT32 (próbowałem też NTFS, bez skutku), pliki z aktualizacjami z oficjalnych stron, z nazwami z tego co widzę wszystko też w porządku.

Wnioskuję z tego wszystkiego, że ta pierwsza aktualizacja była fatalna (nota bene, wydaję mi się, że oficjalne aktualizacje nie powinny niszczyć sprzętu) coś zostało uszkodzone i czeka mnie po nowym roku serwis (teraz oczywiście nikt telefonu nie odbiera), o ile nie znajdzie się tu lub na angielskim forum jakiś 'czarodziej'. ;) Dziękuję za próbę pomocy i pozdrawiam.

Autor:  quattroman [ 30 gru 2012 11:32:48 ]
Tytuł:  Re: Onyx Boox i62 Espresso - problem z boot po update

Sprawa wydaje się w miarę jasna, jedynym problemem jest to, że czytnik będzie musiał prawdopodobnie odwiedzić serwis. Wszystko wskazuje na to, że czytnik miał wgrany nowszy firmware niż ten, którym zamierzałeś go zaktualizować. Czyli 1.8 już był na czytniku. Miałem podobny problem, na szczęście został rozwiązany przez zwrot do Vobisu i odbiór nowego egzemplarza. Jeżeli dokonałeś zakupu w sklepie stacjonarnym to będzie najlepszy pomysł.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/